Byggahus.se

Nyrenoverad lägenhet

1. N
    Medlem · 2 inlägg

Noits

Medlem
    Hej alla.
    Fick för drygt en månad sedan en vattenskada i min bostadsrätt (hsb) så byte av golv i hela lägenheten blev nödvändigt, och 40cm av gipsväggen från golvet och upp. Nu har hsb egna "snickare" renoverat och bytt allt men det ser verkligen inte bra ut och ingenting livar, dom säger att det dom gjort är det bästa som har gått att göra, vilket jag vet inte är sant. Lägenheten var dessutom nyrenoverad för 2 år sedan men då av riktiga snickare. Men nu säger dom att det är godkänt men det tycker inte jag. Någon som kanske vet hur jag ska gå tillväga nu för att få det riktigt gjort utan att behöva betala nya snickare för nytt material och timmar. Uppskattar alla svar.

Mvh

Redigerat 23 mar 2018 09:37
  2. H
    Moderator · Stockholm · 44 211 inlägg

hempularen

Moderator
    Jag förstår inte riktigt vad det är vi ser på bilderna. Tredje bilden är ju skrattretande, sådär kan man ju inte lämna det.

Men bild 1 är jag inte med på vad den visar. 4e bilden är lite svår att se om den visar glipor i golvet, eller bara gipsdamm i de avfasningar som verkar finnas på det här laminatgolvet.

3. N
    Medlem · 2 inlägg

Noits

Medlem
    Jag ändrade första bilden så den är sist nu. Men den bilder är tagen där det ska vara en tröskel vid en dörr, men eftersom golvet inte livar mellan rummen så kommer ju det se jättekonstigt ut sen när det är klart och så vill jag inte ha det. Ja den 4e bilden som nu är 3e visar glipor i golvet vilket jag antar att det inte ska vara då det blir väldigt svårt att torka golvet eftersom jag inte vill att vattnet ska åka emellan och göra vattenskador där istället. Men det jag undrar är hur jag ska gå tillväga för att få det fixat eftersom det är hsb egna gubbar som har vart där och "renoverat"

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.