Ser bara löjligt ut att jag inte kan förstå hur de valde att ha elementrör synliga i en nyproducerad lägenhet. Modern lägenhet men urgammal billig lösning som lär skrämma iväg folk på visningar när man ska sälja lägenheten. Är nog mitt fel att jag inte tog reda på det innan, men förväntade mig en bättre bygge likt andra moderna lägenheter, och självklart fanns det inga rör i demo-bilder. Ursäkta min frustration.
Det är alltså synligt i både köket och sovrummet. Har ni en bra lösning hur man kan dölja rören på ett snyggt sätt? Sedan lär det bli svinfult med en gardin som inte täcker ända upp till taket. Nu är jag även lite smått orolig att rören lär blockera de flesta gardinhållare/fäste vilket lär bli svårare att täcka över rören..
Det är alltså synligt i både köket och sovrummet. Har ni en bra lösning hur man kan dölja rören på ett snyggt sätt? Sedan lär det bli svinfult med en gardin som inte täcker ända upp till taket. Nu är jag även lite smått orolig att rören lär blockera de flesta gardinhållare/fäste vilket lär bli svårare att täcka över rören..
Är det lätt att byta ut klämmer tro? Bör man även måla rören vit eller kommer det bara se konstigt ut? Finns dock ingen återvändo om man målar rören tror jag.Isakare skrev:
Det är tyvärr det vanliga - i alla fall här i Stockholm. Betala närmare 100000 per kvadratmeter och så får man det där. Det finns nyare byggnader utan synliga rör, men standard är som bilden. Har det själv tyvärr, och har oerhört svårt för det. Att måla in dem hjälper lite; att sätta en gardinskena i taket och låta gardinerna gå ända ner till golvet är det bästa.
Det har hållit på länge här i Stockholm. Hade en tid en lägenhet från 1992 - synliga rör. Min mor bor i en lägenhet från 1998 - synliga rör. Vi bor i en lägenhet från 2006 - synliga rör. Min bror hade en lägenhet från 2015 - synliga rör. Osv. Det finns undantag under hela denna tid, men de är tyvärr alldeles för få.
Gardin låter helt klart enklast. Sen finns det rätt rejäla kabelkanaler som kanske skulle fungera.Hammarskallen skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om det finns med passande mått till dina rör vet jag inte och inte heller vet jag om det blir så mycket snyggare...
Att bygga en egen rörslits med "plankor" eller gips är naturligtvis möjligt även om det krävs en hel del jobb för att få det (lite) bättre.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Riva vägg med lättbetong i lgh från 1963
Övrigt husrelaterat -
Easy up non woven tapeter hur man får osynliga skarvar?
Färg, Måla & Tapetsera -
Framdragen el för handukstork i nyproducerad lgh
Badrum -
Golvvärme upp till 2 dygn innan det är full värme - nyproducerad lgh
Värme allmänt -
Glipor i parkettgolv, nyproducerad lgh.
Golv