684 läst · 4 svar
684 läst
4 svar
Nylagt tak i alusink, varför är det randigt? Kan vi kräva kompensation
Vi håller på att bygga hus och fått material till taket skickat till oss från husleverantören.
Vi fick det i två omgångar då de skickade för lite första gången (de hade räknat fel).
Som synes är de första längderna vi fick (de ligger till vänster) blekta på ett sätt så att de ser randiga ut. De sista två längderna har en jämn färg och ser inte alls ut på samma sätt.
Detta var i somras (slutet på maj) och det är fortfarande randigt.
det är i alusink (valet av material är redan gjort så undanber kritik om det), någon som har erfarenhet av liknande? Kommer det jämna ut sig? Om inte, kan man begära kompensation?
Tar gärna emot erfarenhet kring ämnet.
Vi fick det i två omgångar då de skickade för lite första gången (de hade räknat fel).
Som synes är de första längderna vi fick (de ligger till vänster) blekta på ett sätt så att de ser randiga ut. De sista två längderna har en jämn färg och ser inte alls ut på samma sätt.
Detta var i somras (slutet på maj) och det är fortfarande randigt.
det är i alusink (valet av material är redan gjort så undanber kritik om det), någon som har erfarenhet av liknande? Kommer det jämna ut sig? Om inte, kan man begära kompensation?
Tar gärna emot erfarenhet kring ämnet.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 096 inlägg
Vad säger tillverkaren?
Besserwisser
· östergötland
· 2 351 inlägg
Svårt att se på så långt håll.
Men gissar att det är från förvaringen av materialet från fabrik..
Jag skulle ta det med tillverkaren
Men gissar att det är från förvaringen av materialet från fabrik..
Jag skulle ta det med tillverkaren
Det är alltså bara den lilla biten till höger som är mer ljus som är de nya längderna som skiljer en del mot det övriga. Känns som förvaring på något sätt ja.plåtrickard skrev:
Vi har lyft det med husleverantören som tar det vidare till taktillverkaren så vi väntar på respons , jag har blivit lite otålig nu när vi väntar på svar.
Klicka här för att svara