Vi håller på att bygga hus och fått material till taket skickat till oss från husleverantören.
Vi fick det i två omgångar då de skickade för lite första gången (de hade räknat fel).

Som synes är de första längderna vi fick (de ligger till vänster) blekta på ett sätt så att de ser randiga ut. De sista två längderna har en jämn färg och ser inte alls ut på samma sätt.
Detta var i somras (slutet på maj) och det är fortfarande randigt.

det är i alusink (valet av material är redan gjort så undanber kritik om det), någon som har erfarenhet av liknande? Kommer det jämna ut sig? Om inte, kan man begära kompensation?

Tar gärna emot erfarenhet kring ämnet.

• Byggarbetsplats med hus under konstruktion, tak i alusink synligt med randiga och jämna längder, ställningar och byggmaterial runtom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
roger2011
  • Laddar…
Vad säger tillverkaren?

• Gilla
tensiden
  • Laddar…
Svårt att se på så långt håll.
Men gissar att det är från förvaringen av materialet från fabrik..
Jag skulle ta det med tillverkaren

plåtrickard plåtrickard skrev:
Svårt att se på så långt håll.
Men gissar att det är från förvaringen av materialet från fabrik..
Jag skulle ta det med tillverkaren
Det är alltså bara den lilla biten till höger som är mer ljus som är de nya längderna som skiljer en del mot det övriga. Känns som förvaring på något sätt ja.

Vi har lyft det med husleverantören som tar det vidare till taktillverkaren så vi väntar på respons , jag har blivit lite otålig nu när vi väntar på svar.

I InsidersUnited skrev:
Vad säger tillverkaren?
Vi har lyft det med husleverantören som tar det vidare till taktillverkaren så vi väntar på respons , jag har blivit lite otålig nu när vi väntar på svar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.