Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Nyköpt hus mögel

1. Huddingebo
    Medlem · Stockholm · 2 832 inlägg
    Får du bara bort de eftermonterade mögliga väggarna så kommer lukten att försvinna!

Ge inte upp, detta kommer att lösa bara du får bort skiten.

2. O
    Medlem · 183 inlägg

Och här har vi en anledning till att jag inte enbart går på högsta budet utan på person som köper de gånger jag sålt. Mardröm att sälja till en sån stolle som TS. Dödshot?

Du har köpt ett hus med den MEST kända riskkonstruktionen, något jag är rätt säker på att anticimex skriver i sina papper, som alla andra besiktningsbolag, även om du väljer att inte lägga upp foton på just de sidorna.

Det du borde gjort, istället för att väderkvarnsvifta på alla andra "elaka", var att:
    Steg 1: Bryt ihop. (första steget i alla lägen som husägare, men spara lite, du kommer hitta mer saker att bryta ihop för),
    Steg 2: Sansa sig lite, ta en bärs, se det som en bra anledning att utöka verktygsparken utan frågor från frugan
    Steg 3: Kavla upp armarna och riv ut allt trä/papp/gips etc. på golv och väggar. Tar någon dag eller tre för en med normal fysik, kostar en kofot och tigersåg och många turer till återvinningen eller ett påskbål.
    Steg 4:Lämna källaren åt sitt öde till ni bott in er.
    Ev. lukt kan tas med fläkt eller ozon.

Sen när man har mer ork eller pengar så putsar man upp skiten och lägger klinker. Klart.

3. K
    Medlem · stockholm · 4 460 inlägg

Kane

Medlem
    Vad är som inte stämmer i tidslinjen? När flyttade ni in?

4. L
    Medlem · 217 inlägg
    Med detta är ju en riskkonstruktion.
    Som köpare av ett sånt hus måste man anlita en egen besiktningsman för att säkerställa att man vet vad man får.
    Hoppas verkligen att säljaren polisanmäler dig om du hotat dem.

Det är av dessa skäl hela regelverket om dolda fel borde tas bort. Läggs hela ansvaret på köparen vid privatköp så undviks hela diskussionen.

5. N
    Medlem · 523 inlägg

@ndreas

Medlem
    Du river väl inte allt innan du kollat om du möjligen kan få något på försäkringen du nämner? Är nog svårt att få något.... Men säkert omöjligt om du rivit innan bolaget kollat...

6. O
    Medlem · 10 inlägg

Odur

Medlem
  7. Axelsio
    Medlem · 14 inlägg

Axelsio

Medlem
    om det var du som dödshotade honom tror jag du kan förvänta dig ett besök från polisen snarare än renoveringspengar du själv borde tagit höjd för.

8. W
    Husägare · Borlänge, Dalarnas län, SE · 254 inlägg

whak

Husägare
    Snyggt trollat, trodde nästan på dig ett tag.

9. M
    Medlem · 172 inlägg

mlb88

Medlem
    Satan vad rörigt det verkar.

För har ni nyss fått nycklarna till huset och upptäckt mögen i källaren. I KÄLLAREN av alla ställen...

Sen har ni redan hunnit renovera massor och bott i huset några månader antar jag?

Dessutom kan du slänga 100-300tkr på nytt värmesystem, eller solcelller. Enligt den andra tråden.

Jag vill veta hur länge ni har ägt huset och hur länge ni har bott i det. Två stycken separata frågor alltså.

10. FredrikR
    End of vacation.. · Dalarna · 13 341 inlägg

FredrikRPremiumikon: Skruvdragare

End of vacation..
    Snälla säg att du skojar...:rolleyes:
    Och då avser jag inte den delen med sömnen.

Luktade det mögel redan i mars, då ni verkar bott där?

11. Alfredo
    Besserwisser · Västernorrland · 15 449 inlägg

AlfredoPremiumikon: Hand

Besserwisser
    Något i denna tråd luktar skumt och då tänker jag inte bara på möglet...

12. heisiandiishe
    Medlem · stockholms · 292 inlägg

heisiandiishe

Medlem
    ”Det är naturen som tar tillbaka huset”. Världsklass, aldrig hört innan. WTF! Som läkaren jag gick till med mitt magonda med tanke på att jag närmar mig 50. ”Kom ihåg att så bra som du mår nu kommer du aldrig att må sen”. Sry. Men trist om ts räknat med inredd källare. Om inte så är problemet inte jättestort trots allt

13. perra i skogen
    Medlem · Dalarnas · 466 inlägg

perra i skogen

Medlem
    Så du köper ett hus med en riskkonstruktion, när du sen hittar fel i denna konstruktion så väljer du att attackera säljaren och komma med dödshot för att denna ska fixa dina fel?
    Hoppas verkligen du är ett troll, eller att du skojar.
    Annars så hoppas jag säljarna anmäler dig för olaga hot...

14. heisiandiishe
    Medlem · stockholms · 292 inlägg

heisiandiishe

Medlem
    En bråkdel av alla trådar och inlägg har substans:)

15. Nissens
    Garagebyggare · Göteborg · 6 642 inlägg

Nissens

Garagebyggare
    Om du läser punkten under så står det där…

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.