vad köper ni för dator?

• mac

81 Röster 26,9%
  • pc

220 Röster 73,1%
  • Antal röster
    301
Fairlane
Priset är bättre på PC, det saknas vissa program jag behöver till Mac. Jag har mer vana av Windows och behöver inte fundera över att någon kommer in som root utan lösenord. ;)

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
J
Chromebook

ullberg
Jag röstade på mac för det är det jag köpt (åtminstone privat) de senaste vändorna. Dock: bytte just dator på jobbet och fick en Lenovo X1 Yoga - den är faktiskt riktigt trevlig.

Utöver Lenovos generellt genomtänkta design ger Touchskärm + win10 en ny upplevelse (tidigare: ingen touch & Win7). Även om jag kanske inte kommer använda den i full tablet mode så ofta är det vissa saker som känns mer naturliga att göra "direkt på skärmen", har redan kommit på mig själv att försöka trycka på skärmen på mina icke-touchdatorer (iof. kanske en nackdel, då känner man sig ganska korkad :) )

assus ux330c

-Fläktlös(helt ljudlös)
-ssd
-tunn
-låg vikt
-blåst ut windows och kör Linux, inga driver problem.
-bättre pris än en macbook air
-belyst tgt-bord
-kvalitets känsla
-bra batteri tid

Negativ
- inte en speldator om det är det man är ute efter.

antar att du menade arbetsdator, har 5st servrar/router som kör med lågenergi cpu's(intel n3150).

PC. Av den enkla anledningen att det är där man kan spela. Mitt bästa sätt att slappna av en fredagskväll.

PC, mest av gammal vana. Har aldrig haft något annat och är kanske för gammal för att lära om :confused:

pc pga spel. Och kul att bygga själv. var hobby nr1 stor del av mitt liv.

• Gilla
Tvapac och 1 till
  • Laddar…
Imac
Finns ingen motsvarande PC
Nuvarande är 3,5 år. Varit igång i princip konstant sen dess. Ingen downtime. Jobbar mycket med indesign Photoshop och capture one. Knäpptyst och pålitlig

Once you go Mac, you never go back

• Gilla
Emil_Nykvist och 4 till
  • Laddar…
fgo fgo skrev:
Once you go Mac, you never go back
Inte sant. ;) Hade både macbook och Mac mini runt 04-05. Sen kom speldjävulen ikapp mig igen.

• Gilla
twoody och 1 till
  • Laddar…
PC eftersom den är överlägsen på alla områden. Bättre priser, bättre utbud på både hårdvara och mjukvara. Köper aldrig en färdig dator utan byter komponenter vartefter. Har hunnit pröva mac, blev inte imponerad.

• Gilla
TCG och 6 till
  • Laddar…
Valkyr Valkyr skrev:
Inte sant. ;) Hade både macbook och Mac mini runt 04-05. Sen kom speldjävulen ikapp mig igen.
Jag får erkänna att jag har båda delarna. Det är svårt att köra revit på Mac OS.

• Gilla
LoweW och 1 till
  • Laddar…
PC. Jag är allergisk mot äpple.

• Gilla
Tosse
  • Laddar…
PC här med. Bl.a. för att programmen jag använder bara finns för PC.

• Gilla
David-O
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.