skriv vad ni tycker är positivt och negativt med datorn ni köper.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 995 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 995 inlägg
Jag röstade på mac för det är det jag köpt (åtminstone privat) de senaste vändorna. Dock: bytte just dator på jobbet och fick en Lenovo X1 Yoga - den är faktiskt riktigt trevlig.
Utöver Lenovos generellt genomtänkta design ger Touchskärm + win10 en ny upplevelse (tidigare: ingen touch & Win7). Även om jag kanske inte kommer använda den i full tablet mode så ofta är det vissa saker som känns mer naturliga att göra "direkt på skärmen", har redan kommit på mig själv att försöka trycka på skärmen på mina icke-touchdatorer (iof. kanske en nackdel, då känner man sig ganska korkad
)
Utöver Lenovos generellt genomtänkta design ger Touchskärm + win10 en ny upplevelse (tidigare: ingen touch & Win7). Även om jag kanske inte kommer använda den i full tablet mode så ofta är det vissa saker som känns mer naturliga att göra "direkt på skärmen", har redan kommit på mig själv att försöka trycka på skärmen på mina icke-touchdatorer (iof. kanske en nackdel, då känner man sig ganska korkad
assus ux330c
-Fläktlös(helt ljudlös)
-ssd
-tunn
-låg vikt
-blåst ut windows och kör Linux, inga driver problem.
-bättre pris än en macbook air
-belyst tgt-bord
-kvalitets känsla
-bra batteri tid
Negativ
- inte en speldator om det är det man är ute efter.
antar att du menade arbetsdator, har 5st servrar/router som kör med lågenergi cpu's(intel n3150).
-Fläktlös(helt ljudlös)
-ssd
-tunn
-låg vikt
-blåst ut windows och kör Linux, inga driver problem.
-bättre pris än en macbook air
-belyst tgt-bord
-kvalitets känsla
-bra batteri tid
Negativ
- inte en speldator om det är det man är ute efter.
antar att du menade arbetsdator, har 5st servrar/router som kör med lågenergi cpu's(intel n3150).
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
PC, mest av gammal vana. Har aldrig haft något annat och är kanske för gammal för att lära om 
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
PC eftersom den är överlägsen på alla områden. Bättre priser, bättre utbud på både hårdvara och mjukvara. Köper aldrig en färdig dator utan byter komponenter vartefter. Har hunnit pröva mac, blev inte imponerad.