924 läst · 5 svar
924 läst
5 svar
Nybörjarfråga DSC WS4904P trådlös rörelsedetektor...
Medlem
· Stockholm
· 577 inlägg
Hej!
Jag har installerat ett DSC Powerseries 1864 larm men har lite problem med en trådlös rörelsedetektor (DSC WS4904P).
För att kunna använda trådlösa enheter har jag en TR5164. Jag har matat in detektorns ID manuellt (och kollat flera gånger att det blev rätt). Jag har även satt zontyp, tilldelat den till en partition (1) och slagit på "bit" 8 för wireless.
Problemet är att den ZON jag lägger till rörelsedetektorn till visas som öppen hela tiden.
Manualen till detektorn är inte direkt utförlig och jag hittar inte vad man skall trycka på när man vill testa att den trådlösa kommunikationen fungerar (jag har gissat på "tamper" switchen men det verkar inte hända något då jag trycker på den) - någon som vet svaret?
Alla förslag på felsökning mottages? Kanske är detektorn helt enkelt trasig?
Jag har installerat ett DSC Powerseries 1864 larm men har lite problem med en trådlös rörelsedetektor (DSC WS4904P).
För att kunna använda trådlösa enheter har jag en TR5164. Jag har matat in detektorns ID manuellt (och kollat flera gånger att det blev rätt). Jag har även satt zontyp, tilldelat den till en partition (1) och slagit på "bit" 8 för wireless.
Problemet är att den ZON jag lägger till rörelsedetektorn till visas som öppen hela tiden.
Manualen till detektorn är inte direkt utförlig och jag hittar inte vad man skall trycka på när man vill testa att den trådlösa kommunikationen fungerar (jag har gissat på "tamper" switchen men det verkar inte hända något då jag trycker på den) - någon som vet svaret?
Alla förslag på felsökning mottages? Kanske är detektorn helt enkelt trasig?
Redigerat:
Vad jag vet så kan du inte göra ett test från map:en till detektorn. Utan för att se att du har kontakt mellan dem så får du öppna locket på detektorn så att den skickar ett sabblarm. Då kan du se om du har kontakt med den.
//Tobben
//Tobben
Medlem
· Stockholm
· 577 inlägg
Jag ser att andra trådlösa enheter (dörrkontakter och en rökdetektor) fungerar (både larm och "tamper" för kontakterna).Casca skrev:
En annan rökdetektor dyker inte upp och den här rörelsedetektorn är som sagt alltid öppen...
Vad jag vill göra är trådlös anslutningstest men för rörelsedetektorn vet jag inte hur man triggar detta...
Elektroniktokig
· 2 435 inlägg
Räckviddstest kan man enkelt göra genom att lyfta upp detektorn från sin sockel och sätta tillbaka den. Då skickar du signal till larmet. Sedan om det är för att sabben triggas eller att piren vaknar och ser dig det kommer jag inte ihåg 
För att utesluta knas skulle jag ta en redan använd och fungerande zonplats och byta ut serienumret under sekvens 804 undersekvens 0[zonnummer med två siffror]. Testa igen och återkom.
För att utesluta knas skulle jag ta en redan använd och fungerande zonplats och byta ut serienumret under sekvens 804 undersekvens 0[zonnummer med två siffror]. Testa igen och återkom.