Byggahus.se

Nybörjare Razberry och dörrsensor

1. J
    Medlem Nivå 1
    Hej

Jag har funderat över dethär med hem automatik och då jag pysslat en del med Rasberry Pi köpte jag en RazBerry för att börja kolla lite på detta.

Jag har alltså kommit så långt att jag installerat RazBerryn på Raspberryn och kan styra kortet, (starta includen, diod lyser upp).

Men jag vet inte om det är något fel eller jag som inte fattar hur jag enns tar steget för att lägga till min sensor. Kanske skall sluta där... ;)

Har gjort följande:

Vilket jag förstår är det man behöver göra, den röda dioden på controllerkortet lyser upp och jag trycker på sonsorns TMP knapp tre gånger men inget händer i controllern.

Någon som har erfarenhet av denna setup? Något jag gör fel eller är det fel på något?

2. gol
    Medlem Nivå 6
    Hej!
    Tycker att det verkar som du gör rätt. Det kan dock vara lite svårt att få inkluderingen att ta. Så man kan få upprepa proceduren några gånger. Du bör testa att trycka på TMP-knappen de tre gångerna med lite olika frekvens. Oftast krävs det väldigt snabbt "klickande".
    För att kunna följa vad som händer på Razberryn, så kan du välja "Expert mode" på knappen längst ner till höger i "Network management"-läget och därefter trycka på "Inspect queue". Du kommer då se alla aktiviteter i kommandokön.

3. J
    Medlem Nivå 1
    De snabba klicken gjorde susen, nu skall här labbas, tusen tack!