Byggahus.se

Nybörjare klinker

1. F
    Medlem · 6 inlägg

frippa

Medlem
    Hej allihopa!
    Jag och min sambo är nyblivna husägare till en 1 och 1/2 plans villa. Jag har börjat med några mindre renoveringar men har kört fast i hallen. Jag ska lägga klinker ca 3 m2 innanför dörren. Hur långt ned måste jag riva bort i underlaget?(betongplatta ,bjälklag, spånskiva, plastmatta). Huset är byggt 1973 om det kan vara till nån hjälp.
    tacksam för tips!

2. F
    Medlem · 6 inlägg

frippa

Medlem

Re: Nybörjare klinker

Jag har snackat med en kille på biejer och han tyckte att jag bara skulle lägga dirket på plastmattan eftersom det bara rör sig om en yta på ca 1,5*1,5 meter.

3. ByggaNytt
    Medlem · Stockholm · 2 711 inlägg

ByggaNytt

Medlem

Jösses :surprised: Då tycker jag att du säger upp bekantskapen med killen från "beijer" på stört!

4. lastkaj
    Medlem · 1 395 inlägg

lastkaj

Medlem

Detta är helt fel om du vill att det ska ligga en längre period. Underlaget måste vara helt stumt, nästan löjligt stumt - och inte organiskt material.

5. D
    Husägare · 638 inlägg

drx

Husägare

Du riskerar även en reaktion mellan plastmattan och fixet då ytskiktet på mattan kan lösas upp och avge en illaluktande doft.
    Gör det ordentligt istället.....

6. D
    Medlem · 67 inlägg

Dette

Medlem

Ok, blandar mig i. Då är det ok att lägga det direkt på betongen? Ska själv göra samma sak som Frippa.
    /Dette

7. D
    Medlem · 67 inlägg

Dette

Medlem

OK, tack Byggaren! Då blir det att kolla av hur det ser ut med betongen under plastmattan.
    /Dette

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.