Skulle tippa på att det är Blum. Finns lite överallt. Bland annat på Ikea.
Har kanske några liggande på vinden om detta fortfarande inte löst sig för dig?
Skulle tippa på att det är Blum. Finns lite överallt. Bland annat på Ikea.
Har kanske några liggande på vinden om detta fortfarande inte löst sig för dig?
Ja det är antagligen Blum, men Blum har femtioelva varianter av gångjärn och det är inte i närheten av samma sort på mitt gamla Ballingslövkök som det som hämtats på Ikea genom åren.....
Köpte först några på Bauhaus, men de har fel hålbild.
Fick därefter kontakt med Beijers köksavdelning som är återförsäljare för Ballingslöv. De ska ha dom (eller kunna beställa). Har bara inte kommit till skott med det än.
Köpte först några på Bauhaus, men de har fel hålbild.
Fick därefter kontakt med Beijers köksavdelning som är återförsäljare för Ballingslöv. De ska ha dom (eller kunna beställa). Har bara inte kommit till skott med det än.
Om du mäter mellan hålen utanför grytan så är det enkelt att ta reda på vilka det är. Nu verkar det ju lösa sig ändå!
Lite återkoppling.
Finns en ballingslöv återförsäljare i Lund som först trodde han hade några kvar på lager. Det stämde tyvärr inte, men han kunde beställa dem, och tre dagar senare hamnade de i brevlådan.
Nu är allt monterat och familjen glad igen.
Det visade sig att Ballingslöv ändrade gångjärn senaste året, så de nyare modeller passar inte.
Ballingslöv har 20 års garanti på bla gångjärn. När gångjärnen på mitt hörnskafferi började få dålig returkraft efter 15 år kontaktade jag Ballingslöv och de skickade nya. https://www.ballingslov.se/om-oss/garanti