Byggahus.se
harry73
Två gångjärn till mitt Ballingslöv kök gick sönder
Söndrat köksskåpsgångjärn monterat på vit skåpstomme med synliga skruvhål och spånskador.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hittade liknande på Bauhaus
Förpackning av ett STABILIT gångjärn med tekniska ritningar och specifikationer för möbeltillämpning.
Skapa konto

Men såklart är helbild lite fel. Jag har inte lust att borra nya hål precis bredvid de gamla.
Någon som vet var jag hittar originaldelar?

Kontakta Ballingslöv eller den återförsäljare köket är köpt från.

harry73
Återförsäljaren var husentreprenören och senaste gången jag var hos en återförsäljare, var de väldigt förvånad över att jag ville ha reservdelar. :(

Åsa Lund
Skulle tippa på att det är Blum. Finns lite överallt. Bland annat på Ikea.
Har kanske några liggande på vinden om detta fortfarande inte löst sig för dig?

Lite äldre från Ikea Äldre Ikea-gångjärn och beslag ligger på ett använt arbetsbord.
Skapa konto

Har några nya liggande;)

Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Skulle tippa på att det är Blum. Finns lite överallt. Bland annat på Ikea.
Har kanske några liggande på vinden om detta fortfarande inte löst sig för dig?
Ja det är antagligen Blum, men Blum har femtioelva varianter av gångjärn och det är inte i närheten av samma sort på mitt gamla Ballingslövkök som det som hämtats på Ikea genom åren.....

harry73
Köpte först några på Bauhaus, men de har fel hålbild.
Fick därefter kontakt med Beijers köksavdelning som är återförsäljare för Ballingslöv. De ska ha dom (eller kunna beställa). Har bara inte kommit till skott med det än.

A
harry73 harry73 skrev:
Köpte först några på Bauhaus, men de har fel hålbild.
Fick därefter kontakt med Beijers köksavdelning som är återförsäljare för Ballingslöv. De ska ha dom (eller kunna beställa). Har bara inte kommit till skott med det än.
Om du mäter mellan hålen utanför grytan så är det enkelt att ta reda på vilka det är. Nu verkar det ju lösa sig ändå!

• Gilla
harry73
  • Laddar…
harry73
Lite återkoppling.
Finns en ballingslöv återförsäljare i Lund som först trodde han hade några kvar på lager. Det stämde tyvärr inte, men han kunde beställa dem, och tre dagar senare hamnade de i brevlådan.
Nu är allt monterat och familjen glad igen.

Det visade sig att Ballingslöv ändrade gångjärn senaste året, så de nyare modeller passar inte.

Tack för alla svar.

• Gilla
MariaT75 och 1 till
  • Laddar…
Ballingslöv har 20 års garanti på bla gångjärn. När gångjärnen på mitt hörnskafferi började få dålig returkraft efter 15 år kontaktade jag Ballingslöv och de skickade nya.
https://www.ballingslov.se/om-oss/garanti

• Wow
  • Gilla
MariaT75 och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Det var verkligen bra garanti!

Samma sak har hänt mig nu. Var hittar jag återförsäljaren av Ballingslöv kök, som beställde gångjärnen?

• Ett gångjärn till köksskåp av märket Ballingslöv i närbild som behöver ersättas.
    Skapa konto
harry73
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.