Byggahus.se

Nya bänkskivan uppackad... Men sprucken?

1. N
    Medlem Nivå 6
    Hej!
    Ny skiva. Limningen verkar ha gått upp sig där det var urkap för häll från fabrik... Massiv valnöt från deskform.

Epoq har ingen kunnig personal när man talar via telefon så mitt ärende blev bara skapat. Folk som inte har sett ett kök bör inte sitta på en teknisk support ang skadat gods kan tyckas...

Går det att laga eller får jag en ny? Ca 6cm långt och höjdskillnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    20150316_120145.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    20150316_120123.jpg

2. Åsa Lund
    Husägare · Nivå 14
    Går nog inte laga så det blir bra/snyggt, tyvärr

3. N
    Medlem Nivå 6
    Ser fram emot 6v plus leveranstid då. :( skivan var väldigt fin och fint underlimmad och så från fabrik. Synd detta...

4. N
    Medlem Nivå 6
    Återkoppling. Idag fick jag leveransen av den nya. Sköt upp leveransen 2 dagar men annars har jag väntat sedan den 16e mars :)
    Snälla elgiganten var inte sugen på att ge mig något som plåster på såren pga väntetid (den har blivit framflyttat 5 gånger totalt) och seg handläggning från deskforms (dom som levererar skivorna till epoq) sida.
    Så det slutar med att deras hantverkare får åka 10 mil enkel resa och demontera den gamla och montera den nya. Måste kosta mer för dom, men det kan ju vara policy...

Den nya såg vid första fjärrskådningen bra ut.

Den gamla hade 3 olika sprickor i limningar och trä, samt en stor skrovlig/ojämn yta på ett ställe. Måste ha fått C-sorteringen.

5. Åsa Lund
    Husägare · Nivå 14
    Slutet gott, allting gott?!

6. 1
    Medlem · Nivå 14
    Jag tycker att det är bra av leverantören att åka ut och demontera den gamla och montera den nya, sedan är det bra för kundrelationen samt att ni kan besiktiga på plats och leverantören kan avsluta reklamationen.
    Nu kan det heller aldrig uppstå diskussion om att kunden ev skadat skivan eller montera den felaktigt, även om det tagit lång tid så är det bra hanterat.

7. N
    Medlem Nivå 6
    Hade hellre tagit ekonomisk kompensation då jag tycker att hantverkare slarvar för mycket.

Den 4e gången skivan blev försenad ringde dom upp och blåljög om att den var på väg men hade blivit lastad på fel lastbil. Ett par dagar så skulle den levereras.
    2 veckor senare ringer bästa och säger att den inte är klar i fabriken än. Då fick jag slutgiltiga datumet.
    1 månad handläggning för att få en reklamation godkänd... Sen 6v till för att få den.. Svagt.

Elgiganten slipper betala en hantverkares lön plus resa i 20 mil men det var ju ej intressant så.

Köket i sig är helt okej. Förstår dock ej hur man justerar lådorna för att linjer och passa bara... Tips mottages gärna!
    Är mest less för att köket aldrig blir "klart" men nu snart så!