Hej. Ska byta ytterpanel. Tänkte såhär att den gamla får sitta kvar sen spikar jag 45x45 reglar stående sen i med 45a isolering, sen vindduk utanpå det. Sen läkt 12x48 utan på vindduken på 45 reglarna, sen på med liggande panel 22x95 dubbelfas.

Men stött på ett problem nu när jag skulle börja med raglarna jag har ju tänkt 60cc mått på dom men ser att dom gamla är spickade med ca 80-90cc. Så nya regeln med 60cc kommer bara spikas i dom gamla brädorna så det blir bara i hörna och runt fönster osv som nya reglarna spikas i gamla reglar????

Hur skulle ni gjort ????

Det som sitter är så här en timmerpanel längst in sen stenullsskiva med isolering sen ytterpanel så jag har ju 90mm spik å det når inte in i timmerpanelen...

jag hade tagit bort den gamla panelen, blir bättre på alla sätt:pdå kan du regla i mer om du behöver för ny panel, väggen bygger inte ut lika mycket , snyghare vid fönster som inte blir lika djupa väggen osv.

• Gilla
Lago och 1 till
  • Laddar…
P Patzie skrev:
jag hade tagit bort den gamla panelen, blir bättre på alla sätt:pdå kan du regla i mer om du behöver för ny panel, väggen bygger inte ut lika mycket , snyghare vid fönster som inte blir lika djupa väggen osv.
att ta bort gamla pnaelen ör inte ett alternativ. tyvärr

Jag undrar mest man jag forsätta regla på 60cc ? Kommer den nya panel sitta kvar när all ny panel är uppe? Spickar med mucket spik och har prövat bända med kofpt på den nya regel å den verkar sitta hårt.

Varför inte sätta reglarna liggandes?
Sedan håller jag med föregående, gamla panel ska bort!! Om du får luftrörelser kring den gamla panelen så har du isolerat i onödan.
Du sätter väl inte nytt kakel utan på det gamla ii badrummet bara för att du inte orkar riva ner det gamla?

• Gilla
Joak och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.