Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Ny tvättstuga vägg i vägg till befintlig tvättstuga/duschutrymme?

1. C
    Medlem · Västa Götalands län · 2 inlägg

CLinus

Medlem
    • Västa Götalands län
    • Medlem aug 2009
    • 2 inlägg
    Funderar på att bygga ny tvättstuga i rummet intill vår befintliga tvättstuga/duschutrymme. Det befintliga tvättstugan/duschen är för litet.
    Det befintliga utrymmet renoverades i jan 2004, var tidigare ett pannrum som sedan fick bli tvättstuga och dusch, utrymmet är kaklat och klinkat. Det nya utrymmet är idag ett vanligt rum som står vägg i vägg med tvättstugan. Skulle i stort sätt bara kunna vända på tvättmaskinen till det nya rummet. Nu till mina funderingar, måste jag göra om hela det nya utrymmet till våtrum eller kan jag använda det befintliga tvättstugan och bara göra ett hål i väggen för tvättmaskinens rör och sladdar mm, och använda de som redan finns dragna.

Mvh Anna

2. Paul-Staffanstorp
    Renoverare · Skåne · 7 499 inlägg

Paul-Staffanstorp

Renoverare
    Det rummet som du gör om till något du kallar tvättstuga skall tätskiktas på golvet och 5cm upp på väggarna och det är väl aldrig fel att göra det ordentligt när man ändå är i farten...

Personligen hade jag ju hellre dragit in nytt och fräscht.

3. C
    Medlem · Västa Götalands län · 2 inlägg

CLinus

Medlem
    • Västa Götalands län
    • Medlem aug 2009
    • 2 inlägg
    Ja, det blir nog att göra en ny tvättstuga med alla tätskikt som behövs. Har efter lite tankemöda ändå bestämt mig för att göra det ordentligt när vi ändå gör om.

Tack för svaret.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.