Ja, det är låglutande, dvs platt men med viss lutning där ena kortsidan är lite högre än den andra kortsidan.Stefan N skrev:
Jag vet att det finns firmor, men nu är det gör-det-själv-alternativet som är aktuellt.
Är det bara "gör-det-själv papp" som är aktuellt så finns det inget bättre än(finns lika bra dock) trebolit glaciär 3⁰ som du hittar på byggmax.
Om det sen är ett värdigt material att spendera pengar på för dig kan jag inte svara på, det är en helt annan sak än skarvsvetsad papp och sämre på allt.
Om det sen är ett värdigt material att spendera pengar på för dig kan jag inte svara på, det är en helt annan sak än skarvsvetsad papp och sämre på allt.
Den har självklistrande kanter och så spikar man. Ser ju ut som något som skulle funka. Varför skulle det vara så mycket sämre?Rickard. skrev:
För att det är ett sämre material som monteras med en sämre metod helt enkelt. Det betyder dock inte att det inte har sin plats och kan vara ett bra tak men det är inte "samma sak".hellborg skrev:
Vill du så kan du lägga upp en bild på taket så kan jag säga vad jag tror om det. Faktiska lutningen på taket är också bra information.
Bild från köksfönstret.Rickard. skrev:
För att det är ett sämre material som monteras med en sämre metod helt enkelt. Det betyder dock inte att det inte har sin plats och kan vara ett bra tak men det är inte "samma sak".
Vill du så kan du lägga upp en bild på taket så kan jag säga vad jag tror om det. Faktiska lutningen på taket är också bra information.
Lutningen är ca 3,5 - 4 grader, dvs ca 30 cm på 4-5 meter. Lutar från kortsida till kortsida.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur hade du gjutit ny tröskel till garage infart?
Grund & Markarbeten -
Får man koppla in nytt avlopp från garage till husets avlopp?
Juridik -
Garage med bygglov – hur stort ska man bygga utifrån nya reglerna?
Bygglov -
Ny fjäder till Wayne Dalton garage port
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur snygga till putsad garage vägg
Färg, Måla & Tapetsera