Är det värt att byta termostater. Våra är från 1978 danfors i ett enrör system?
Strävar efter då jämn och bra värme i radhuset.
Sedan undrar jag vad fästet till denna radiator heter så jag vet vilken koppling termostaten ska ha ?
Kan ni rekommendera en termostat eller är det bara köpa en modern från danfors, mma osv.
Har någon provat termostater som har schemaläggning. Det jag vill är att termostaten i vårt sovrum ska stänga av sig under natten då vi sover för att få det svalt och starta på morgonen och vara igång under dagen.
Sedan undrar jag vad fästet till denna radiator heter så jag vet vilken koppling termostaten ska ha ?
Kan ni rekommendera en termostat eller är det bara köpa en modern från danfors, mma osv.
Har någon provat termostater som har schemaläggning. Det jag vill är att termostaten i vårt sovrum ska stänga av sig under natten då vi sover för att få det svalt och starta på morgonen och vara igång under dagen.
Ventil en RAV eller RAVL, vilket beror på halsens diameter,
Vad är det för "panna", är det en värmepump, i så fall bör inte mer än max någon termostat strypa flödet.
"All" temperaturreglering bör ske via ändring av framledningstempen.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det för "panna", är det en värmepump, i så fall bör inte mer än max någon termostat strypa flödet.
"All" temperaturreglering bör ske via ändring av framledningstempen.
Om du ska köra med elektroniska termostater istället har de normalt M30-anslutning och det behövs en adapter för det. Om det är RAVL du har fungerar följande adapter till M30: https://www.conrad.se/sv/p/eurotron...dapter-for-ventilhus-danfoss-ravl-560380.html
Har man vanliga termostater bör de bytas ut efter ca 20 år eftersom de börjar reglera värmen sämre med åren.
Har man vanliga termostater bör de bytas ut efter ca 20 år eftersom de börjar reglera värmen sämre med åren.
LIdl säljer elektroniska termostater denna vecka. Beroenden på vad har för termostat idag kan det.behövas adapter.B buhu skrev:Är det värt att byta termostater. Våra är från 1978 danfors i ett enrör system?
Klicka här för att svara