Har någon tips på hur få ny tätning att sluta tätt?
Mitt problem:
Mitt 12 år gamla QR2540X Husqvarna kylskåp avgav för mycket kondensvatten. Såg att tätningen hade hål och var vattenfylld. Tänkte att ny tätningslist räddar det ett tag till innan ny kyl och frys. Beställde originaltätning från Electrolux.
Den nya vill inte veckla ut sig. Inga problem att ta loss gammal tätning och trycka i den nya i spåret. Den nya listen är väldigt kompakt. Den drar ihop sig och expanderar inte som den gamla. Provat att hänga den nya på sidan av kylskåp och värmt med hårtork.
Se bilder. Ny list är av svart gummi den gamla är grå.
Mitt problem:
Mitt 12 år gamla QR2540X Husqvarna kylskåp avgav för mycket kondensvatten. Såg att tätningen hade hål och var vattenfylld. Tänkte att ny tätningslist räddar det ett tag till innan ny kyl och frys. Beställde originaltätning från Electrolux.
Den nya vill inte veckla ut sig. Inga problem att ta loss gammal tätning och trycka i den nya i spåret. Den nya listen är väldigt kompakt. Den drar ihop sig och expanderar inte som den gamla. Provat att hänga den nya på sidan av kylskåp och värmt med hårtork.
Produkter som diskuteras: "tätningslist"
Tätningslist E-profil vit EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
48 kr inkl moms
Läs mer
listerna byttes mot dessa svarta från kina då de svenska i matchande färg inte tillverkas längre, de mycket stelare och mycket svåra att få täta, men med idogt knådande och lite värme kan de gå att få täta om dörren inte är skevM Martin14 skrev:Har någon tips på hur få ny tätning att sluta tätt?
Mitt problem:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Justera ny dörr/karm med tätningslist
Fönster & Dörrar -
Ny tätningslist altandörr?
Fönster & Dörrar -
Ny tätningslist till braskaminluckan
Ved, Pellets, Flis -
Ny snöslunga, Husqvarna ST 224 eller Toro 724 QXE CE?
Trädgårdsmaskiner -
Måste man "resetta" sin Husqvarna Automower 405X när man flyttar till ny villa?
Trädgårdsmaskiner