Har någon tips på hur få ny tätning att sluta tätt?
Mitt problem:
Mitt 12 år gamla QR2540X Husqvarna kylskåp avgav för mycket kondensvatten. Såg att tätningen hade hål och var vattenfylld. Tänkte att ny tätningslist räddar det ett tag till innan ny kyl och frys. Beställde originaltätning från Electrolux.
Den nya vill inte veckla ut sig. Inga problem att ta loss gammal tätning och trycka i den nya i spåret. Den nya listen är väldigt kompakt. Den drar ihop sig och expanderar inte som den gamla. Provat att hänga den nya på sidan av kylskåp och värmt med hårtork.
Se bilder. Ny list är av svart gummi den gamla är grå.

• Metalliska ytor, skuggor, skarpa och mjuka linjer, texturerad och slät, grå och bruna nyanser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Metalliska ytor, kontrast mellan ljus och skugga, sannolikt en detalj av maskinvara eller apparatur.
    Skapa konto
  • Trämätsticka med mätskala pressad mot metallram; närbild, mått tas, skadad kant, användningsmärken, inomhus, detaljfokus.
    Skapa konto
  • Trämåttstock placeras mot en mörk kant vid en rostfri yta, fokus på måttstocksänden.
    Skapa konto
A
M Martin14 skrev:
Har någon tips på hur få ny tätning att sluta tätt?
Mitt problem:
Mitt 12 år gamla QR2540X Husqvarna kylskåp avgav för mycket kondensvatten. Såg att tätningen hade hål och var vattenfylld. Tänkte att ny tätningslist räddar det ett tag till innan ny kyl och frys. Beställde originaltätning från Electrolux.
Den nya vill inte veckla ut sig. Inga problem att ta loss gammal tätning och trycka i den nya i spåret. Den nya listen är väldigt kompakt. Den drar ihop sig och expanderar inte som den gamla. Provat att hänga den nya på sidan av kylskåp och värmt med hårtork.
Se bilder. Ny list är av svart gummi den gamla är grå.
listerna byttes mot dessa svarta från kina då de svenska i matchande färg inte tillverkas längre, de mycket stelare och mycket svåra att få täta, men med idogt knådande och lite värme kan de gå att få täta om dörren inte är skev

• Gilla
Martin14
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.