Martin_B
johd01 skrev:
Kommer ej ihåg tyvärr men det var ett vitt pulver som var specifikt för silverfisk (och något annat). Fanns flera olika sorter. Jag hade möjlighet att få in pulvret under "golvet" genom en lös list, blåste in skiten med luft på burk så det åkte in ordentligt.

Testade massa olika grejer innan men det var inget att ha. Starka kemikalier är alltid lösning!

:)
Japp, där kom svaret. :) Var köpte du det någonstans?

Martin_B skrev:
Japp, där kom svaret. :) Var köpte du det någonstans?
På ICA på södermalm. Kanske är förbjudet nu. Skulle inte förvåna mig.

Minns också att de största asen inte påverkades av giftet. Men de var bara 1 på 100 som var så stora så det gjorde inget. Jag tror de dog ut för de mindre dog. De äter ju varandra. De asen!!

Martin_B
johd01 skrev:
De äter ju varandra. De asen!!
Kannibaler! :D

Peter2400 skrev:
Vet inte hur vanligt det är, men mina svärföräldrars relativt nybyggda lägenhet har ett installations golv.
Måste vara ett underbart ställe för skadedjur att bygga bo på, vad jag vet så finns det ingen inspektionslucka till utrymmet, så att bekämpa skadedjur där kan inte vara så lätt.
I nybyggda villor har man inga liknande utrymmen vad jag vet.

[bild]
INstallationer i golvet eller inte, det spelar kanske inte så stor roll, men det finns mängder av liknande golv i svenska villor. Nivellerade golv kallas de. Jag har inte silverfiskar i mitt, men en och annan gråsugga verkar trivas där (inte så många, men några dyker upp varje vinter). Lösningen för mig är dock enkel, höj inomhustemperaturen, då blir det för torrt och då försvinner de.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.