Jag har bara pysslat med koppar tidigare men nu blir det rör i rör och pex. Har köpt 22mm slang som ska mata vattenfördelare men jag lyckas inte hitta rätt koppling.

Jag har tänkt mig använda LK UNI fördelare med G20-anslutning och jag skulle gärna vilja ha en vinkelkoppling men allt jag hittar tar 20mm slang mot G20.

Köper man bara en halvkoppling för 22mm mot G20 och sen en G20 vinkel kanske?

Rickard.
Tänker du till någon av gavlarna på fördelaren eller på ett stick?

Lk säljer inte 22mm slang så dom har säkert inget färdigt men t ex vatette har ju lösningar för det mesta.

Rickard. Rickard. skrev:
Tänker du till någon av gavlarna på fördelaren eller på ett stick?

Lk säljer inte 22mm slang så dom har säkert inget färdigt men t ex vatette har ju lösningar för det mesta.
Precis, in på gaveln.

Man brukar säga att man inte ska blanda tillverkare, men det gäller i en och samma koppling eller?
Slangen är Wavin och de verkar inte ha kopplingar alls.

Rickard.
Då röstar jag på en Vatette 22mm kopplingsset och en 22mm-G20 klämringsvinkel, finns både utvändig och invändig gänga beroende på vad du vill ha och gängan får du täta t ex med lin eller gängsnöre.

Ingen ventil här istället för vinkeln?

• Gilla
jhall
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Då röstar jag på en Vatette 22mm kopplingsset och en 22mm-G20 klämringsvinkel, finns både utvändig och invändig gänga beroende på vad du vill ha och gängan får du täta t ex med lin eller gängsnöre.

Ingen ventil här istället för vinkeln?
Tack.

Har en avstängningskran på andra sidan röret.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.