Hej.
Vi har alltid haft en fläkt som funkar si så där. Men nu tog vi tag i det och köpte en ny och det funkar också sådär.

Fläkten funkar grymt bra och pappret fastnar i fläkten men när jag kopplar slangen till väntil kanalen så fylls den som en ballong. Precis som att luften inte kommer vidare. Huset är självdrag med en ventilations kanal som går i en stam i mitten av huset rakt upp mot taket. Svårt att se om något är täppt men missar jag något eller är det så enkelt att det är täppt någonstans och jag får ta in en ventilations firma för att kolla på det?

Det finns inte något spjäll i kanalen?

D Dublin skrev:
Det finns inte något spjäll i kanalen?
Inte så långt jag kan se. Fläkten har ju ett spjäll som öppnas när fläkten kör

• Gilla
Dublin
  • Laddar…
Vad menar du att den går i en "stam"? Har du en vanlig skorsten? Eller går det att följa kanalen på vinden?

D Dublin skrev:
Vad menar du att den går i en "stam"? Har du en vanlig skorsten? Eller går det att följa kanalen på vinden?
Genom våningarna i mitten av huset så går det en stam upp mot taket som rör, avlopp och ventilation rör sig mellan våningarna och sedan upp till skorstenen på taket.

Det låter som att det är stopp någonstans på vägen, blir nog att kolla med sotarn eller en ventilationsfirma.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.