Hej,

visste inte om jag skulle lyfta tidigare trådar med liknande ämne eller starta ny, kan ändra mig om detta skapar uppståndelse.

Har precis bytt dörr till badrummet från en ca 10x20 (gammal dörr) till en 9x21.

Foder: som ni ser så innebär reglarna ett större avstånd mellan kakel och karm. Tänkte använda klackfoder, men tror även de bredaste fodren (fodrerna?) inte räcker. Ska jag då sätta nytt kakel som jag kapar runt karmen för att sedan sätta foder på det? Eller har ni en smidigare lösning i åtanke?

Tröskel: Höjdskillnaden mellan brunn och tröskel överstiger 20mm så jag funderar på detta ”vanliga” badrumströskeln istället för att bygga upp en högre. Tänkte då sätta silikonfog mellan tröskel och kakel, är det lämpligt? Har ni även tips på hur jag får bort gamla silikonet?

Tillägg: Om någon hantverkare vill ta på sig detta mot en skälig ersättning och bor i stockholm kan jag vara intresserad av hjälp.

• Nyinstallerad badrumsdörr med synlig glipa mellan karm och kakelgolv, behov av foder eller tätning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Större avstånd mellan kakel och dörrkarm i badrum, behov av lösning för fodret.
    Skapa konto
  • Nyinstallerad badrumsdörr med synliga avstånd mellan kakelvägg och karm.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.