1 244 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Ny induktionshäll, vilken?
Hej,
Skall byta induktionshäll och har tänkt att ha en som är 80cm bred.
Vilka funktioner är bra. Termometer för att hålla vattnet bara kokande, termometer för att hålla rätt värme på stekpannan?
Är det något som faktiskt är bra?
Är det något som vet om t.ex. Electrolux hällar klarar av flera SensePro termometrar?
/N
Skall byta induktionshäll och har tänkt att ha en som är 80cm bred.
Vilka funktioner är bra. Termometer för att hålla vattnet bara kokande, termometer för att hålla rätt värme på stekpannan?
Är det något som faktiskt är bra?
Är det något som vet om t.ex. Electrolux hällar klarar av flera SensePro termometrar?
/N
Termometer är onödigt, induktion reagerar så snabbt att det inte behövs.
I ugnen är det bra med termometer, så lägg några hundralappar på en lös termometer istället som du även använder till grillen.
Men ser du nytta med den så köp en sådan häll.
Det jag använder ofta är däremot timern som stänger av efter x-tid.
Funktionen att skjuta en kastrull på den avlånga delen för att reglera temp var lite kul i början, används nu aldrig då man lika enkelt ändrar tempen via touch.
Men 80 cm häll skulle jag inte byta bort jämfört med en trång 60 cm.
I ugnen är det bra med termometer, så lägg några hundralappar på en lös termometer istället som du även använder till grillen.
Funktionen att skjuta en kastrull på den avlånga delen för att reglera temp var lite kul i början, används nu aldrig då man lika enkelt ändrar tempen via touch.
Problemet är att jag inte alltid reagerar så snabbtA AndersS skrev:Termometer är onödigt, induktion reagerar så snabbt att det inte behövs.
/N
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vilken lösning för nya fönster med värme (ström)?
Fönster & Dörrar -
Vilken gul nyans på 20-talshus
Fasad -
Fasad nytt hus Falrött vilken färg ska vi välja ?
Fasad -
Partner 12-95E åkgräsklippare behöver ny startmotor, vilken passar?
Trädgårdsmaskiner -
Vilken färg för att snygga till taket…
Färg, Måla & Tapetsera