Som titeln lyder så har vi nya dörrar från Bauhaus köpte fjäderfri handtag från beslag Design på Hornbach. Allt är toppen förutom att handtaget är snett antigen hår det för långt upp eller ner ser inte alls bra ut enligt mig kan man justera låshuset på något sätt eller göra något åt saken??
Tack för all hjälp.
Tack för all hjälp.
Hej
Har haft just det problemet.
Försökte med nya roddarpinnar, tejp ja allt.
Slutade med att jag satte samma handtag i en gammal dörr med låshus ASSA 2000. Spikrakt. Fick reklamera alla låshus till alla dörrar jag köpt och montera nya av märket ASSA.
DOm sätter i skräp med för svaga fjädrar.
Sorry, det är skit
Slutade med att jag satte samma handtag i en gammal dörr med låshus ASSA 2000. Spikrakt. Fick reklamera alla låshus till alla dörrar jag köpt och montera nya av märket ASSA.
Sorry, det är skit
Ahhhh typiskt😂C camelspin skrev:Hej
Sorry, det är skit
blev det Assa 2014?
Produkter som diskuteras: "Assa 2014"
Låshus 2014 Assa
För inner- och toalettdörrar
329 kr inkl moms
Läs mer
JA, så var det ASSA2014.
Jag känner igen dom du har på bild, hade samma det var helt kass.
Fattar inte att dom fortsätter, det är ändå 10 år sen. Köpte swedoor premiummodell med ljuddämpning och extra lack, kvistfritt. Fick sånt skräp.
Kanske funkar med ett mcyket lätt handtag.
Jag känner igen dom du har på bild, hade samma det var helt kass.
Fattar inte att dom fortsätter, det är ändå 10 år sen. Köpte swedoor premiummodell med ljuddämpning och extra lack, kvistfritt. Fick sånt skräp.
Kanske funkar med ett mcyket lätt handtag.
Ja det kan man undra...C camelspin skrev:
Man kan inte bara skriva loss låshuset och sen byta ut fjädern till en stark?
Ofta beror det på att trycket är för tungt för låshus 2014 och de låshus som följer med innerdörrsblad är ofta importerade från Kina där kvaliteten är ett frågetecken.
Komplettera med en returfjäder som drar tillbaka trycket.
Komplettera med en returfjäder som drar tillbaka trycket.
Tack för tipset, bara köpa vanlig returfjäder från Habo och försöka montera det på trycket då eller??1 123abc skrev:
Produkter som diskuteras i tråden