1 092 läst · 5 svar
1k läst
5 svar
Nu tror fler på klättrande huspriser framöver
På konsumentens sida
· 3 449 inlägg
Amorteringskravet påverkar inte hushållens syn på bostadspriserna.
Du kan läsa artikeln här: Nu tror fler på klättrande huspriser framöver
Du kan läsa artikeln här: Nu tror fler på klättrande huspriser framöver
Jag anser att vi fortfarande kommer ha ökade priser på attraktiva objekt. En sunkig 1-etta på Södermalm är _inte_ ett attraktivt objekt. Sthlms län har fundamentala orsaker varför de bara kan fortsätta uppåt. Här finns jobben, och här expanderas näringslivet.
Ingen annanstans i Sverige expanderar det, tvärt om.
Mitt tips. Köp villa i Sthlms län med högst 50min pendlingsavstånd till centrala Sthlm. På sikt kan det inte bli en dålig affär. Köp för att bo, och spekulera inte.
Räkna på att klara 7% ränta samt amortering, klarar ni detta? kör.
Ingen annanstans i Sverige expanderar det, tvärt om.
Mitt tips. Köp villa i Sthlms län med högst 50min pendlingsavstånd till centrala Sthlm. På sikt kan det inte bli en dålig affär. Köp för att bo, och spekulera inte.
Räkna på att klara 7% ränta samt amortering, klarar ni detta? kör.
De är alltid tillgång och efterfrågan som styr, folk blir tvingade och omprioritera, ny bil, utlandssemestern osv kommer få stryka på foten. boende är något alla är tvingade o ha. Därför finns de ingen som helst logik i att huspriserna sjunker, om inte de blir en global finanskris. Ja tror att alla villor o lägenheter i närheten av en större stad kommer öka i värde, kanske inte så explosionsartat som tidigare, men sakta o säkert.
Tänk tvärtom, hur många är sugna att sälja sin bostad idag? Skulle ja sälja mitt hus och köpa ett likvärdigt, Skulle min månadskostnad öka med ca 4000 kr, därför vill ja ha riktigt bra betalat för de om ja skulle sälja, annars är de ju meningslöst
Tänk tvärtom, hur många är sugna att sälja sin bostad idag? Skulle ja sälja mitt hus och köpa ett likvärdigt, Skulle min månadskostnad öka med ca 4000 kr, därför vill ja ha riktigt bra betalat för de om ja skulle sälja, annars är de ju meningslöst
Gäst konto... Nej de har ja svårt o tro att behovet minskat, men som i Nederländerna tex, fick du låna 120% av bostadens värde, vilket mig veterligen inte skett i Sverige, belåningsgraden av hushållen är väldigt hög i Sverige, men de beror ju på att tillgången är mindre än efterfrågan. Som ja skrev ovan, enbart en djupare ekonomisk kris kan rubba huspriserna, där enorm arbetslöshet råder, men folk kommer fortfarande ha ett
Behov av bostad, då får lyxkonsumtion stryka på foten. Att äga sin bostad ser åtminstone inte jag som lyx.
Ja jobbar själv på en av de största byggföretagen i Sverige, och här finns inget intresse av att bygga bort nån bostadskris, oavsett vilka subventioner eller byggregel förenklingar som regeringen föreslår. tvärtom. Dvs tillgången kommer vara mindre än efterfrågan i en lång tid framöver.
Behov av bostad, då får lyxkonsumtion stryka på foten. Att äga sin bostad ser åtminstone inte jag som lyx.
Ja jobbar själv på en av de största byggföretagen i Sverige, och här finns inget intresse av att bygga bort nån bostadskris, oavsett vilka subventioner eller byggregel förenklingar som regeringen föreslår. tvärtom. Dvs tillgången kommer vara mindre än efterfrågan i en lång tid framöver.
Liknande trådar
-
Vågar jag gjuta igen nu? Avloppsskarv gjutjärn->plaströr 30talshus.
Vatten & Avlopp -
Hushållen tror att nu är bästa köptillfället
Artikelkommentarer -
Frikyla, nu har jag fattat det här (tror jag)!
Ventilation -
Fler tror på fallande huspriser framöver
Artikelkommentarer -
Allt fler hushåll tror på lägre räntor framöver
Artikelkommentarer