17 913 läst · 52 svar
18k läst
52 svar
Nu kan du söka bidrag för energieffektivisering av huset
Sida 1 av 4
På konsumentens sida
· 3 297 inlägg
Värms ditt hus upp via el eller gas har du nu rätt att söka bidrag för energieffektivisering.
Du kan läsa artikeln här: Nu kan du söka bidrag för energieffektivisering av huset
Du kan läsa artikeln här: Nu kan du söka bidrag för energieffektivisering av huset
A arowe17 skrev:
Vilka energieffektiviserande åtgärder kan jag söka bidrag för?
Du kan söka bidraget för energieffektiviserande åtgärder på värmesystem och klimatskärm. För att få bidrag för åtgärder på klimatskärmen måste du först fått bidrag för värmesystemsåtgärder efter den 8 november 2022 i samma småhus.(Om småhuset är utrustat med annan värmepumpsteknik än just en äldre luft-luftvärmepump räknas huset inte som el- eller gasuppvärmt. Då kan du inte ansöka om bidrag
Jag tycker definitionen är så klantigt skriven. En värmepump är ju en form av elvärme.
Jag tycker definitionen är så klantigt skriven. En värmepump är ju en form av elvärme.
Tolkar jag det rätt att om jag bor i ett hus som har en Flvp men enbart har vattenburet på nedervåning & sen el element på hela övervåning samt garage som är anslutet till huset (kedjehus) så kan jag inte söka bidraget?🤔F Fideliox skrev:
det är ju mer än 50% som är eluppvärmt.
Verktygstokig
· Västerbotten
· 684 inlägg
Nån som vet om fönster/dörrar även inkluderar garageportar?
Har 2 dörrar plus garageport som skulle behöva bytas
Har 2 dörrar plus garageport som skulle behöva bytas

Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 14 615 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 14 615 inlägg
Först och främst måste du byta uppvärmningssystem för att ens ha chansen till ersättning för fönster och dörrar. Efter det kommer troligen inte garageportar godkännas. Det var uppe i en tidigare tråd där man fått svar från myndighetenSilly Bear skrev:
Jag fick nyligen tips om detta bidrag eftersom vi tilläggsisolerade vinden i maj. Jag gick in på Boverket och blev lite besviken när jag insåg att man först måste ha fått bidrag för värmesystemsåtgärder innan man kan få för klimatskärmen…
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 237 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 237 inlägg
Det är som en parodi på hela finanssystemet.Tobbe.A skrev:
Ett av grundkraven för att få bidrag är att man redan fått ett annat bidrag..