1 698 läst · 4 svar
2k läst
4 svar
Nu är jag trött på det här! Sköta service själv?
Servicekostnaden för vårt minireningsverk anser jag är rätt dyr. Årligen runt november kommer en kille och servar eländet för 4075 kr. Räkningen dimper ned lagom inför julhandeln.
Servicen som är klar på ca en halvtimme ligger på 3200 kr ink moms (kan tänka mig att resan är inräknad där, men det framgår ej i fakturan) . Fällningskemikalien på 875 kr ink moms. Är det raketforskning att sköta servicen själv med tanke på det skyhöga priset? Jag förstår att man kanske råkar ut för att försäkringar inte gäller om nåt går snett, men samtidigt undrar jag hur mycket som kan gå fel? Nån annan här som sköter sitt minireningsverk själv? Hur lärde ni er hur det går till och var köper man kemikalien som behövs? Jag har en av märket Klaro minireningsverk 10pe.
Servicen som är klar på ca en halvtimme ligger på 3200 kr ink moms (kan tänka mig att resan är inräknad där, men det framgår ej i fakturan) . Fällningskemikalien på 875 kr ink moms. Är det raketforskning att sköta servicen själv med tanke på det skyhöga priset? Jag förstår att man kanske råkar ut för att försäkringar inte gäller om nåt går snett, men samtidigt undrar jag hur mycket som kan gå fel? Nån annan här som sköter sitt minireningsverk själv? Hur lärde ni er hur det går till och var köper man kemikalien som behövs? Jag har en av märket Klaro minireningsverk 10pe.
Tack för svar. Ja jag frågade förra året också men fick inget svar. Skam den som ger sigKarlia skrev:
Ok, får försöka googla rätt på någon firma som om möjligt kan utföra servicen billigare. Svensktavlopp.se erbjuder service för 2500 men de kunde inte serva just mitt reningsverk
Inget svårt att sköta servicen själv på mitt mrv Mälaren 6. Jag var med på 1a servicen skrev ett eget intyg som jag fick underskrift på av de som säljer verket. Det kan jag visa gör kommunen, om de vill se om jag är sakkunnig. Jag har inga kemikalier, men flockningsmedel kan du beställa.lärjungen skrev:
Liknande trådar
-
Finns det LED-spottar? Och nu menar jag spottar.
Belysning -
Var köper man en bergvärmepump billigast numera?
Värmepumpar -
Konstrotting nu faller det isär...
Altan & Uteplats -
Nu har jag tröttnat på att bli väckt av byggahus.se!
Information & Feedback -
Byggfelsförsäkring ännu uslare än vi trott?
Bloggkommentarer