Status
Inte öppen för fler kommentarer.
När vi ändå är på gång och fixar i ordning trädgården ville vi även passa på att bygga in lite lek för barnen så dom även kan ha glädje och nytta av trädgården.
DSC00819-5a-hus-anneberg-aquis-bygge-ek%C3%A4ngen-hus-link%C3%B6ping-studsmatta-825x510.jpg

Vi hittade en bra trampolin av märket NORTH Explorer Low på 5 meter x 3,5 meter som hade fått bra testresultat och recensioner på marknaden i Sverige 2015.

Vi grävde ett hål som var 6 meter x 4 meter, lade ner en dräneringsslang i botten, markduk och 0-18 grus ovanpå som packades med en vibratorplatta.

Därefter monterades studsmattan ihop och placerades betongplattor i storleken 40*40*3,5 cm för att fördela vikten och tryck på gruset under studsmatteställningen.

Bygget tog nästan en dag att slutföra och slutresultatet är en förstklassig studsmatta som är lite mer diskret tack vare att den är nedgrävd.

Mer info och bilder om mitt pågående trädgårdsprojekt kan du läsa och följa här http://bit.ly/1OsJv7E

Ser snyggt ut.

Har själv förkastat det pga projektet att ansluta till dagvatten (får absolut inte bli vattenfyllt), och det faktum att det är ganska mycket massor det rör sig om 1-2 lastbilslass antar jag. På vintern har man ett hål där då?

Lite mindre risk att något barn springer in under när någon hoppar om hålet är tight nog (så det inte blir en koja istället) och lättare för barnen att gå i och ur studsmattan, och klart det ser lite "going the extra mile" ligger på "+" sidan.

Hej, kul att du gillar mitt studsmatte-projekt. Det gick åt ett par lass schaktmassor och även grus för att packa upp hålet med dränering i botten. Visst det är lite "over-kill" kanske, men när jag ändå hade grävare och dumprar inhyrda var det ett litet ingrepp i det stora hela. Jämför man med poolprojekt ( [url]http://bit.ly/1GHZGYo [/URL]) var detta projekt ett lite mindre hål och schaktmassor att frakta bort :rolleyes:

Hej, kul att se hela projektet! Hur får ni gruset att stanna kvar? Vill det inte rasa ner i gropen?

Gruset ligger kvar bra. Tack vare att det ligger packat i lager med en lutning på 45 grader är det gruset stabilt och trycket vid hoppande fördelas ut på respektive stenplatta...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.