Byggahus.se

Norrköping: Tips sökes, på bra och billiga byggföretag

1. H
    Medlem · västra götaland · 11 inlägg

henke_gbg

Medlem
    Hej!

Jag ska ta in offerter från tre byggföretag i Norrköping, och har inga referenser där sedan tidigare.
    Jag skulle behöva företag som jobbar effektivt, har bra erfarenhet av att jobba i äldre hus, har känsla gör stil och estetik och samtidigt är billiga - kanske en svår kombination, men det existerar :).

Jag vill anlita ett proaktivt företag, där jag kan känna mig trygg med att arbetsledaren föreslår för mig när det borde göras en ändring, och ger olika alternativa förslag, alltså personer som går att kommunicera med och som förankrar beslut hos mig utan att i ADHD-anda bara bygga på. Arbetsledaren behöver alltså vara kommunikativ, estetisk, ödmjuk och kundfokuserad (ni anar kanske att jag har erfarenheter av motsatsen).
    Allra helst skulle jag vilja ha ett företag som har snickare, rörisar, plattsättare och elektriker inhouse. Alternativet är att de kan agera totalentreprenör med underleverantörer.
    Helst svensktalande arbetsledare, men det går även bra med flytande engelska.

Jag kommer att ta in offerter på fasta priser.
    Har ni tips på bra och billigt byggföretag som kan passa?

Det som ska göras är:

* bygge av tre badrum och tre kök, varav två kök och badrum placeras på ställen där sådana tidigare inte fanns.
    * eldragningar
    * bygge av innerväggar
    * Slipning av trägolv
    * målning av väggar och tak

Det skulle vara jättesnällt ifall ni kunde dela med er av era erfarenheter. Har ni dåliga erfarenheter eller andra upplysningar är ni också välkomna att dela med er.
    Tack på förhand

/ Henrik

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.