Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det någon som vet vad kan det vara för fel när temperaturbegränsare löser ofta ( sista tiden 2-3 gånger per dag) ? Varje gång går det att återställa i meny efter ca 1 timme! Jag har aldrig behövt återställa på själva begränsare! Jag har luftat av systemet flera gånger och det kändes att det var ingen luft! Hade samma problem för 4-5 år sedan och då hjälpte uppgradering av mjukvara! Gjorde samma sak den här gången men det hjälpte inte nu. Är det fel på begränsare eller är det fel på något annat som gör att den löser ut? Hur kan man testa? Är det farligt att återställa hela tiden och inte gå på hjälpdrift? Är det någon som hade samma problem? Pumpen är 10 år gammal!
Golvvärme eller element? Har dom termostater som stänger nu när tempen inne kan vara högre. Vid vp drift så vill man ha så många termostater som möljligt som inte reglerar tempen. Kolla kurvlutningen på vp så den inte är för hög, ska vara så låg som möljligt utan att ni fryser. Har ni innegivare kopplat till vp?
Låter som fel på el-patronkortet tycker jag. Vet inte vilka reläer exakt som sitter där på F750 men på tidigare modeller hade det troligen varit en kontaktor som "klibbar ihop" och inte släpper när styrsystemet bryter strömmen.
Element! Vi har inte rört termostaterna på elementen på flera år! Innegivare har vi men den är inte ibockad för att styra! Kurvan har vi inte heller rört!V Vector skrev:Golvvärme eller element? Har dom termostater som stänger nu när tempen inne kan vara högre. Vid vp drift så vill man ha så många termostater som möljligt som inte reglerar tempen. Kolla kurvlutningen på vp så den inte är för hög, ska vara så låg som möljligt utan att ni fryser. Har ni innegivare kopplat till vp?

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Låg å bra kurva för att vara element... den löser 2 till 3 gånger om dagen, kan det vara vid nån vv laddning det strular sig å som det nämnts elpatronkontaktor som ej "släpper"C Cuni skrev:
Hej! Jag får ett sådant alarm när jag stänger av vissa eller alla element… Förstår inte varför. Någon som vet?