Medlem
· Västra Götaland
· 52 inlägg
Har installerat nytt golvvärmesystem på övervåningen - till ett befintligt som fanns sedan tidigare på undervåningen. Värms av en f730.
När VVS:aren försökte öka trycket sjunker först tryckmätaren - för att sedan efter 5-10 min återgå till nivån den barn på innan.
Tryckmätaren går inte heller ner när man öppnar säkerhetsventilerna.
Vad kan vara fel - tryckmätaren som behöver bytas?
När VVS:aren försökte öka trycket sjunker först tryckmätaren - för att sedan efter 5-10 min återgå till nivån den barn på innan.
Tryckmätaren går inte heller ner när man öppnar säkerhetsventilerna.
Vad kan vara fel - tryckmätaren som behöver bytas?
Medlem
· Västra Götaland
· 52 inlägg
Ajdå - det lät inte bra. Jag var tyvärr hemifrån under fördelarskåpets inkoppling - men jag tror inte att det skedde någon renspolning av rörisen. Jag har lagt rören själv på golvet men lejt bort inkopplingen till en lokal firma.
Och detta vet jag först om jag byter tryckmätaren gissar jag? Vill ju inte börja med att kopplas loss 18 rör och spola rent
Och detta vet jag först om jag byter tryckmätaren gissar jag? Vill ju inte börja med att kopplas loss 18 rör och spola rent
Medlem
· Västra Götaland
· 52 inlägg
Drog hit värmepumpsinstallatören då jag kände att rörisen inte hade full koll. Han konstaterade på en kvart att det var skit bakom tryckmätaren. Rensade ut röret och la tillbaka den. Allt på trekvart. Nu funkar det utmärkt igen.
Han var tveksam till att smutsen kom från övervåningens installation - då smutsen inte borde nå ner till tryckmätaren, men var inte säker.
Tack för alla tips!
Han var tveksam till att smutsen kom från övervåningens installation - då smutsen inte borde nå ner till tryckmätaren, men var inte säker.
Tack för alla tips!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kompressors frekvens -Nibe F730
Värmepumpar -
Nibe f730 - hur vet jag om jag får in tillräckligt med luft?
Värmepumpar -
Ny kompressor till Nibe f730 - bullrar mycket och drar mer el?
Värmepumpar -
Nibe F730 - Gradminuter skenar och tillsats aktiveras
Värme allmänt -
Frånluftsvärmepump NIBE F730 - vad har kompresso för funktion?
Värmepumpar