Hej,
Jag har ett nytt hus på 160 kvm med golvvärme i betong med NIBE F730.
Varje rum har en termostat.

Jag ska vara borta i tre veckor och jag vill sänka temperaturen i huset, jag vet inte hur man gör det att det inte skulle vara någon skada?

Jag planerar att stänga av varmvattnet till badet, och jag vill ställa in temperaturen i huset till 15 grader.

Hur mycket kan jag sänka temperaturen i huset?

Kan hjälpa dig att göra det på rätt sätt, eftersom det inte riktigt förklaras i instruktionerna?

Du får sänka förskjutningen på värmekurvan så mycket att det blir 15 °C inne. Olika inställning för olika hus. Försäkringsbolagen brukar anse att man inte ska ha under 15 °C inne så kolla gärna med ditt bolag.

• Gilla
Djn i Mrk
  • Laddar…
Varför överstiger inte startvattnet 40 grader och massan är inställd på 45?
Det är 20 grader i huset och jag vill ha 24?
Här är bilder på inställningarna när de är inställda?

• Industriell eller teknisk uppställning, mätare, ventiler, slangar, möjligtvis en del av ett värmesystem eller maskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elektrisk apparat med display, knappar, statusljus, inställningar för effekt, säkringsstorlek, omställningstal, fasordning.
    Skapa konto
  • Digital display för värmesystem med inställningar, knappar och grönt ljus, märkt "F730".
    Skapa konto
  • Digital kontrollpanel för värmeanläggning med skärm och knappsats, indikerar automatläge, grönt ljus ovanför.
    Skapa konto
  • Ventilationskontrollpanel med statusdisplay, grön indikatorljus, reglage och en vridknapp. Texten är på svenska.
    Skapa konto
  • Digital kontrollpanel för klimatsystem, med knappar och display, indikatorlampa lyser grönt.
    Skapa konto
  • Digital skärm med text, knappar, grönt ljus, texten "F730", grå plastpanel.
    Skapa konto
  • Termostatpanel med display som visar maximal framledningstemperatur och klimatsysteminställning på 45 grader Celsius.
    Skapa konto
  • Industriterminal med skärm och kontrollknappar som visar tekniska data, omgiven av grå plastkåpa.
    Skapa konto
  • Digital styrenhet med display visar teknisk information, knappar, grönt ljus, etikett märkt "F730".
    Skapa konto
  • Digital panel med skärm, knappar, statusinformation för ventilationssystem, lufthastighet, text på svenska.
    Skapa konto
  • Digital kontrollpanel, temperaturavläsningar, knappar, grönt lysande indikatorljus, teknisk utrustning, model F730.
    Skapa konto
  • Digital display visar klimatsystemdata med temperaturer, knappsats nedanför, indikatorlampa lyser grönt.
    Skapa konto
  • Kontrollpanel för värmesystem, visar temperaturer och inställningar, modern termostat, informationsdisplay, knappar, grå bakgrund.
    Skapa konto
  • Grått kontrollpanel med skärm, knappar och reglage, teknisk utrustning, möjligtvis för uppvärmningssystem, grön indikatorljus påslagen.
    Skapa konto
  • Digital kontrollpanel för uppvärmningssystem, display visar meny för serviceinformation, grön statusindikator, modell F730.
    Skapa konto
  • Digital kontrollpanel för en apparat med inställningar för temperatur och filtreringstid, omgiven av knappar.
    Skapa konto
  • Display för driftinställningar, temperaturkontroll, varmvatten och värme, med knappar och vred för användarinteraktion.
    Skapa konto
Fler bilder.

• Digital termostat med svensk text, knappar, justeringshjul, och en graf över temperaturinställningar.
    Skapa konto
  • En bild av en kontrollpanel med skärm och knappar, troligen för ventilation eller luftkvalitetsystem, med grönt statusljus.
    Skapa konto
  • Klimatkontrollsystem i fordon, temperaturinställning, grön indikatorlampa, knappar, vred, text på svenska.
    Skapa konto
  • Skärm med texten "EXTERN JUSTERING 192" och "klimatsystem 1", omgivet av knappar och vred, indikation på teknisk enhet.
    Skapa konto
  • Värmepumps kontrollpanel visar värmeinställningar, graf, temperaturer, knappar, OK, navigeringsratt, och display.
    Skapa konto
  • Digital display visar temperaturer och fuktighet: kylskåp -10°C, inomhus 23°C, luftfuktighet 51%, frys 34°/40°.
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.