7 598 läst · 47 svar
8k läst
47 svar
Nibe F370 med hög framledningstemp mitt i sommaren?
Såhär ser det ut, har lite svårt att tyda om den står i manual eller auto. Brövade känna försiktigt men gick inte längre mot auto.J Josth skrev:
Jag har faktiskt själv skapat en kurva som motsvarar vår gamla flvp inom 24 timmar vilket är filtreringstiden ja.. kan det alltså ha något med saken att göra?
Vi hade en f310p, installerad 2005. Ingen vattenburen golvvärme, bara vanliga element på väggenA Arnodt skrev:
Sänkte nu till 14, så nu stämmer det enligt värmekurvan. Borde jag då ändra på filtreringstiden eller lämna orginal inställt? Har inte rört den här menyn från fabriks inställningenJ Josth skrev:
Vad menar du med "den", alltså "den går trögt" vilket grej menar du. Ska man inte med en spårskruvmejsel vrida till Auto, om man vill ha den i auto. Men jag kan inte sådant här.
Den svarta ca 5 cm långa visaren visar bara läget på shutventilen. Inte den man ställer mellan auto och man.
Den svarta ca 5 cm långa visaren visar bara läget på shutventilen. Inte den man ställer mellan auto och man.
Nuuså.. den lilla skruven klickade till när jag vred den mot auto, och shunten ändrade genast ljud.. Detta förklarar ju mycket om den varit på full fräs i manuellt läge😂. Konstigt bara att istallatören inte lycksdes få det rätt.. tycker de borde veta men... tydligen inte