Byggahus.se

Ni som renoverat badrum själva?

1. R
    Bannad Nivå 12
    Hej!
    Jag undrar om det finns folk här som renoverat badrummet själva, dvs haft ett badrum med plastmatta och rivit upp denna och sedan satt nya reglar och nytt tätskikt och kakel. Har ni kanske bilder ni kan dela under projektets gång för att se hur ni gjorde?

mvh Henke!

2. R
    Bannad Nivå 12
    inte mycket napp där, men kan nån som rivit upp sin gamla våtrumsmatta beskriva hur det var att få bort allt lim på golvet som man limmat fast mattan med? Var de svårt eller hur är det? Slipade ni bort det eller hur gjorde ni?

3. Stefan N
    Verktygstokig · Nivå 20
    Jag har gjort mina badrum själv. Det va våtrumsmatta innan och plastmassa på golvet.
    Jag rev ner alla skivor på vägg och bröt upp golvet och satte nytt överallt.

4. MathiasS
    Medlem · Nivå 25
    Jag har renoverat själv, har dock ingen bra metod för att få bort limmet. När jag försöket få bort limmet var det mycket mer som åkte med. Jättejobbigt. Men allt lim försvann iallafall.

5. cust3000
    Medlem Nivå 11
  6. R
    Bannad Nivå 12
    jag har betonggolv under mattan.

7. AndersMalmgren
    Renoverare Nivå 21
  8. R
    Bannad Nivå 12
    jag har betongplatta och på den är det en våtrumsmatta från 90-talet. På väggarna har jag gips och sen våtrumsmatta. Gipset måste ju bytas så där löser de sig av sig självt men golvet trodde jag att man rev ut mattan och tog bort limmet så man får en jämn fin yta att sedan lägga gummimembran och våtrumsfolie på?

9. AndersMalmgren
    Renoverare Nivå 21
    Hur gammal är golvbrunnen? Eftersom du säger 90 antar jag att platta och golvbrunn även de är från 90? Brunnar äldre än 90 ska bytas ut vid renovering

10. R
    Bannad Nivå 12
    Badrummet är ju byggt 1990. SÅ min tanke var just att riva upp mattan på golvet och bila upp den gamla brunnen och sätta dit en ny i betongen.

11. AndersMalmgren
    Renoverare Nivå 21
    Okej, kan nog fungera akta avloppsröret bara när du bilar. I mitt fall så försvann ju limmet då jag bila bort hela plattan.

12. R
    Bannad Nivå 12
    men om man inte vill bila bort all betong, hur sitter de gamla limmet??

13. R
    Bannad Nivå 12
    fråga!
    Hur vet jag vilken nivå jag ska sätta den nya brunnen på. Jag vill ju inte sätta den för djupt för då kommer klinkerset inte ligga i nivå med brunnen och gör jag den för hög blir de också fel, hur vet man?

14. AndersMalmgren
    Renoverare Nivå 21
    Läsa monteringsanvinsingen, står där. Sedan tycker jag du ska investera i en laser, lätt värt pengarna

15. Snailman
    Medlem · Nivå 16
    Det finns ju förhöjningsringar, om det kniper, en för hög brunn är ju knepigare. Rätt höjd är ju bäst.