Byggahus.se

Ni som har byggt/bygger Älvsbyhus...

1. G
    Medlem Nivå 4
    ... har ni fått gått in i ett sånt hus ni byggt/bygger eller är det bilder som gäller?

Fick kalkyl på enplanaren Tyr idag. Någon här som byggt ett sånt?

Lutar åt det huset, med lite tillval så tror jag det blir riktigt bra :)

2. E
    Medlem Nivå 1

Re: Ni som har byggt/bygger Älvsbyhus...

Vi har varit in i ett Höner och ett Torgrim ,vilket vi tyckte var klokt, så nu är beställningen klar, så om ni har möjlighetatt titta på ett ,gör det! :) lycka till

3. K
    Medlem Nivå 3

Vi har ett oden som snart är inflyttningsklart och vi var inne i ett likadant innan vilket var mycket bra. Så kolla möjligheten!

4. U
    Medlem Nivå 6

Lycka till med flytten Kermit! Jag har förresten redan haft ditt hus på min tomt :) Det var väl en mellanlastningsstation...

Pampigt garage du får din rackare!!!

5. U
    Medlem Nivå 3

Vi sa att vi inte ville skriva på innan vi fick komma in i ett Trym. Då ordnade säljaren det på direkten. Det kändes jätteskönt att få se huset i verkligheten. Lycka till! :D

6. K
    Medlem Nivå 3

Tackar :) Känns härligt att det snart är dags. En har ju väntat ett tag....

Måste ju ha ett fint garage så bilen gör sig utanför 8)

7. U
    Medlem Nivå 6

Ja, du kör väl Peugeot har jag för mig?! Den kommer göra sig alldeles ypperligt där!! ;)

Nu är det väl bara två Ä-hus kvar att resa i längan (inklusive det snett ovanför er?! Det går undan för Ä-hus-pojkarna... :surprised:

//Enkelgarage med elport

8. G
    Medlem Nivå 4

Tackar för svaren. Bra att veta innan man pratar med säljaren.

Undrar också lite om tillval... Priser på parkett istället för plastmatta. Kakel o klinkers i våtutrymmen. Någon av er som vet?

9. K
    Medlem Nivå 3

kakel/klinker finns inte som tillval från Älvsbyhys

10. M
    Medlem Nivå 1

Vi funderar också på ett Tyr men tycker nog att ni ska försöka få se ett sånt i verkligheten innan ni beställer! otroligt svårt att få känslan för ett hus bara genom att se kort!

Vad skulle erat Tyr kosta om jag får fråga? ::)

11. G
    Medlem Nivå 4

1,3 va priset vi fick. Utan tillval. Fast då är vatten, avlopp, markarbeten m.m. inräknat!

12. E
    Medlem Nivå 3

Det skulle kosta 22 000 kr att byta från plastgolv till trägolv på ett Höner. Undervåningen gällde det.

13. S
    Medlem Nivå 1

Vi har bygget et Torgrim i Danmark. Mycket nöyd med huset - och servicen hos Älvsbyhus. Mer info finnes på http://www.skovglimt8.dk.