Byggahus.se

Ni som byggt Mästergården/Kärnvillan/Harmoni

1. A
    Medlem Nivå 1
    Hej!

Som tråden utlyser så är jag intresserad att höra från er som byggt Mästergården, Kärnvillan eller Harmoni vad kalaset gick på? Samt vilka tillval ni gjorde? Och om ni ändrade planlösningarna något?

Skiljer de sig mycket åt i pris eller ? Planlösningarna påminner ju mycket om varandra.

2. C
    Medlem Nivå 2

Re: Ni som byggt Mästergården/Kärnvillan/Harmoni

Hej,

Sök på Harmoni här på forumet så får du en hel del info om den hustypen.

// Crille

3. B
    Medlem Nivå 6

Fråga till Maltes?

Valde ni mellan Harmoni och Mästergården? Vi är supersugna på ett ngt omritat (flersovrum) Harmoni i XL-versionen (breddad variant m 8 rok)... Vi har 5 barn! :)

4. B
    Medlem Nivå 6

Menar du att syrrans stora 172 kvadrat Harmoni kostar ca 2,2 mkr nyckelfärdigt? Med grund och allt?
    Har ni valt bort vardagsrummet nere helt och hållet? Var/hur liggerköket? Var i landet bygger ni?

5. B
    Medlem Nivå 6

Men när det gäller ert hus så undrar jag om ni alls kommer att ha ett vrum nere? Hur kommer det stora köket att ligga?

6. B
    Medlem Nivå 6

ääääh....sorry en trlögtänkt typ. NU fattar jag hur köket ligger (längs hela gaveln, va?) och att ni har kvar v-rummet där det är från början!

7. B
    Medlem Nivå 6

En fråga till om syrrans Harmoni - bygger hon den något förlängda modellen eller "bara" den som blir större genom att hålet från v-rummet fylls igen?

8. A
    Medlem Nivå 1

Tack för uttömande svar!

Maltes, ett par frågor. Var någonstans bygger ni? Jag antar att ni har valt in golvvärme också i priset? Ingår det också uppgradering av köket i priset?

Du har inga ritningar på hur ni har löst sovrummen på ÖV som du kan infoga? Jag är också lite sugen på att få veta vad du menar med inbyggd trapp?

Priset som ni fick, har ni lyckats pruta ner det eller är det standardpris med tillval?

Jättetacksam för all info!

9. A
    Medlem Nivå 1

Maltes: glömde en fråga. Hur stort är garaget? Varmisolerat eller ej?

10. L
    Medlem Nivå 1

Ni som byggt Mästergården

Hej!
    Vi funderar på att bygga Myresjö, Mästergården. Jag läste Maltes inlägg om att han hade en produktionskostnad på 2150000. Då undrar jag om detta är inklusive tillvalen som gjorts, dvs kakelugn, dubbelgarage etc. Det låter i så fall väldigt billigt. Jag skulle vilja veta om det är någon mer som byggt Mästergården, vad ni fick ge för ett nyckelfärdigt hus och vad ni eventuellt fick ge för tillval som målning externt.

Anledningen till att jag frågar är att vi fått ett pris på Mästervillan i grundutförande, nyckelfärdigt på 2100000 i Eskilstuna, innan tillval. Är vi i så fall lurade eller har jag bara missuppfattat Maltes inlägg?

Tacksam för svar
    /förvirrad nybörjare i forumet.