Syns alla avtryckt väldigt väl,måste man typ torka av flera gånger om dagen?Ångrar ni att ni köpte dessa luckor eller är ni väldigt nöjda?Berätta gärna för mig :-)

Vi har blandat röda och vita högblanka (IKEA såklart). Då vi har rejäla handtag (Tyda långa modellen) är man ju inte på och pillar på luckan så mycket. Inget stort problem med lort tycker jag. Det är nästan värre med att hålla rent handtagen i bortat metall.

Har nyilgen funnit mikrofibertrasan + sprayflaska med svag yes-lösning. Perfekt för att smådutta på såna ytor.

Summa: OK tycker jag, inget stort problem.

Inte så farligt tycker jag. Vi hade högblanka vita i förra köket. Nu blev det vita halvmatta blandat med svart i det nya men det beror helt enkelt på att jag har tröttnat den högblanka och har inte med underhållet att göra.

Vi valde efter stor tvekan vita Abstrakt-luckor. Nu är köket drygt ett halvår gammalt och vi upplever inga som helst problem med att luckorna blir smutsiga. Tycker att dom står emot fingeravtryck väldigt bra. Kladd fastnar ju såklart men det gör det ju på alla luckor. Sen har ju högblanka luckor en väldigt stor fördel; dom är oerhört lätta att göra rent.

Ni som har dessa luckor,har ni småbarn så det blir fingeravtryck överallt?

Japp, tvillingar som snart fyller 3 år.
Alltså, rena fingrar ger inga avtryck på luckorna.
Syltkladdiga fingrar klibbar självklart av sig på luckorna men det gör de ju även på icke-högblanka luckor.

Vi har nu levt drygt ett år med ett KVIK Bianco (vita högblanka luckor alltså).
Trots att vi har en liten tvååring så har vi nog aldrig putsat på luckorna mer än att vi tagit bort direkt stänk och synliga fläckar. Fingeravtryck har aldrig varit några problem, visst kan våra kromade handtag behövas gå över med trasa då och då men i det stora hela inga problem.

Vi har även valt vita högblanka i vårat nästa boende!

Tack alla ni som svarat,nu är jag iaf övertygad att jag skall ta dessa luckor :-)

Vi har Asbtrakt vita luckor i vårt sommarhus och har två barn på 1 och 3 år och jag tycker inte att det blir några fingeravtryck och dylikt från barnen, det som märks mest är vattenskvätt och dylikt

Inga problem med våra vita högblanka...trots tvååring. Köp högblankt, du kommer inte ångra dig.

6
Redigerat av moderator:
Inga problem alls. Har knappt torkat alls under det år som jag haft dessa.
Mikrofiberduk är annars perfekt till detta.
Eftersom jag har svarta stenskivor så syns ju allting på dessa. Men med en blöt mirkofiberduk så försvinner allt. Jag torkar sedan torrt med en torr mikrofiberduk.

6
moorflax skrev:
Inga problem alls. Har knappt torkat alls under det år som jag haft dessa.
Mikrofiberduk är annars perfekt till detta.
Eftersom jag har svarta stenskivor så syns ju allting på dessa. Men med en blöt mirkofiberduk så försvinner allt. Jag torkar sedan torrt med en torr mikrofiberduk.

Microfiber-dukar är nog det bästa städhjälpmedlet som finns!! Funkar till det mesta.

http://inspirationsdesign.blogg.se/

Redigerat av moderator:
Har nu beställt dessa luckor,hoppas det blir bra :-)

Tack alla ni som svarat

halloy: Är lite nyfiken på ditt kök,har du några bilder att dela med dig?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.