Byggahus.se

Ni med fyrhjulingar - Har ni vältskydd?

1. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
  2. Nyfniken
    Medlem · Nivå 17
    Sitter inte han inne?!

3. Norrhyttan
    Medlem Nivå 8
    Säger ju lite om respekten för fyrhjulingar. Om en före detta polischef tycker att det är okej att ta sin terrängreggade hjuling till tippen...
    Av någon märklig anledning är det inte hjälmkrav på terrängreggat, bara på vägreggat, men en normal person hade kanske tagit på sig en kruka innan han gav sig ut i trafiken.

4. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 18
    Fast kapten klänning kanske inte är den bästa representanten för "The Boys in Blue".

5. Norrhyttan
    Medlem Nivå 8
  6. Norrhyttan
    Medlem Nivå 8
    Kanske inte. Men det skrämmer mig lite hur framför allt äldre poliser tycker att lagar verkligen inte är något för dem. Jag är genom jobbet bekant med en pensionerad polischef, och hans moral är hemsk.

7. Matarese
    Medlem · Nivå 6
  8. Matarese
    Medlem · Nivå 6
    Jag höll på att välta med fyrhjulingen för två veckor sedan; Körde upp för en backe där jag håller på att såga ved och jag skulle köra över en rishög, gasade på lite för backen är brant och inser att under en del av rishögen ligger en stor sten, fyrhjulingen börjar välta och reflexmessigt slänger jag ut ett ben som jag klämmer fast mellan backen och fyrhjulingen. Fyrhjulingen tippar inte som tur är och jag var nog en hårsmån att bryta benet. Mitt ben är sedan två veckor helt blått ända ner i foten. Ett vältskydd hade om fyrhjulingen räddat mig om den hade tippat över men inte mitt ben, men hellre ett krossat ben än ett krossad kropp. Ska nog fundera att införskaffa ett vältskydd...

Det är när man har varit ute en hel dag i skogen och arbetat som misstagen kommer...

• Laddar…
  9. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Nej han ligger inne.
    På lasarettet.

• Laddar…
  10. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    OT, men undrar vad han hade för skydd när han gav sig på tjejerna?
    Det kanske var en del i hans livsfilosofi att "köra utan" :surprised:

• Laddar…
  11. S
    Anonym
    det vara stora artiklar i tidningen innan han släpptes
    Lindberg frigavs villkorligt från fängelset i januari 2014

• Svara
  12. M
    Husägare Nivå 10
    Det är inte lustigt att Lindberg trillade av fyrhjulingen om han har suttit i (damsadel) och kört.
    Kan man inte sitta grenslad normalt så ska man väl inte köra ett sådant fordon.

13. KTM RTR
    Medlem Nivå 2
    Har kört 4hjuling regelbundet sen 1987, och inte varit direkt försiktig, mer testat gränser osvmen ändå knappt varit i närheten av att välta.
    Har väl haft tur....

14. S
    Anonym
    du kör inte lite motorcykel också?

• Svara
  15. KTM RTR
    Medlem Nivå 2
    Jo, lite!