2 038 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Nexa wmr 252 + Dimmer Schneider Exxact
Jag har installerat en Nexa wmr-252 (mottagare) bakom en befintlig dimmer-strömbrytare.
Nu lyckas jag bara styra lampan med fjärrkontroll, men den befintliga strömbrytaren funkar inte. Jag provade att skruva ut allt igen bara för att kontrollera att inte strömbrytaren hade dött, men den funkade.
Gör jag något fel, eller är dessa två enheter inte kompatibla?
Tack
Nu lyckas jag bara styra lampan med fjärrkontroll, men den befintliga strömbrytaren funkar inte. Jag provade att skruva ut allt igen bara för att kontrollera att inte strömbrytaren hade dött, men den funkade.
Gör jag något fel, eller är dessa två enheter inte kompatibla?
Tack
Klart att det blir knas, nexan kan ju bara styras med en vanlig strömställare.
snaggletooth har ju redan sagt vad som är fel. Nexabrytaren fungerar inte med en dimmer, den går bara att använda med en vanlig strömbrytare.
Trådarna du har ut från nexan har inget med 230V att göra, och får inte heller ha det. Det borde finnas en fet märkning på nexadosan om att de endast får anslutas till potentialfri kontakt.
Trådarna du har ut från nexan har inget med 230V att göra, och får inte heller ha det. Det borde finnas en fet märkning på nexadosan om att de endast får anslutas till potentialfri kontakt.
Klicka här för att svara