5 061 läst · 28 svar
5k läst
28 svar
Netatmo väderstation
Har netatmo sedan flera år. Nöjd.
Utegivare, 3 inne samt regn.
Mitt främsta användningsområde är dock inte regnmätning utan koll på temperatur ute och inne samt co2 för att kolla luftkvalitet. Inget behov av skärm då jag har skärm på mig och widget finns. Finns även api om man vill styra något och även integration med ifttt.
Mitt främsta användningsområde är dock inte regnmätning utan koll på temperatur ute och inne samt co2 för att kolla luftkvalitet. Inget behov av skärm då jag har skärm på mig och widget finns. Finns även api om man vill styra något och även integration med ifttt.
Besserwisher
· The Great North
· 977 inlägg
Besserwisher
· The Great North
· 977 inlägg
Det hela började med Co2 för mig, jäkligt intressanta funktioner. När grannen nu säger att det minsann regnat hela 20mm under dagen kan jag säga. Nää bara 14,8😂optimizer skrev:Har netatmo sedan flera år. Nöjd.
Den verkar intressant.Stefan N skrev:
Kan bli svårare med den exakta utomhustemperaturen, om man inte har möjlighet att ha regnmätaren på ett skuggsäkert ställe, eftersom det verkar vara en kombinerad regn/utetempgivare.
Och det är troligtvis optimistiks siffror angående den trådlösa räckvidden, eftersom det är 868MHz.
Jag har problem redan vid 25-30 meter, även om den bara ska gå genom en träfasad.
Dom hade även en klart intressant produkt för att mäta temperaturer, som går på den frekvensen som har lite bättre genomträngning (433MHz), och -30 till +60 grader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur fungerar utomhusmodulen hos er?
Här fungerade den klockrent tills ifjol sommar då jag bytte batteri, efter det kräver den batteribyte minst varannan vecka!
Spelar ingen roll om givare/mottagare står i samma rum utan minsta lilla vägg/hinder emellan eller om jag ställer ut givaren utomhus under tak/skyddat från regn.
Här fungerade den klockrent tills ifjol sommar då jag bytte batteri, efter det kräver den batteribyte minst varannan vecka!
Spelar ingen roll om givare/mottagare står i samma rum utan minsta lilla vägg/hinder emellan eller om jag ställer ut givaren utomhus under tak/skyddat från regn.
Inga konstigheter här heller, utomhusmodul och regnmätare. Bytt batterier men förbrukningen är som innan.Chr3 skrev:Hur fungerar utomhusmodulen hos er?
Besserwisher
· The Great North
· 977 inlägg
Sluta köpa batterier på Rusta😉 nä mina två utomhussensorer håller hur bra som helst. Tråkigt, reklamation?Chr3 skrev:Hur fungerar utomhusmodulen hos er?
Jag kör med Ecowitt och är väldigt nöjd, går att integrera med Homey Pro (sannolikt Home Assistant också). Finns även alternativ basstation utan skärm.
ECOWITT WS2910 väderstationer
https://amzn.eu/d/c8myMMh
Köpte även till en batterieliminator så att jag slipper gå upp på taket mitt i vintern när solen sällan lyser för att byta betterier (den har en solcell för strömförsörjning samt två AA batterier som backup).
https://www.ljustema.se/batterier/57520-batterieliminator-for-2xaa-batterier-7318305162006.html
ECOWITT WS2910 väderstationer
https://amzn.eu/d/c8myMMh
Köpte även till en batterieliminator så att jag slipper gå upp på taket mitt i vintern när solen sällan lyser för att byta betterier (den har en solcell för strömförsörjning samt två AA batterier som backup).
https://www.ljustema.se/batterier/57520-batterieliminator-for-2xaa-batterier-7318305162006.html
Funkar bra hos mig.Chr3 skrev:Hur fungerar utomhusmodulen hos er?
Har haft den i ca 5år, byter batteri ca 1 gång per år.
Vissa externa givare som är på gränsen signalmässigt får nya batterier oftare.
Men det måste vara något fel på din utomhusmodul.