Byggahus.se
Delar fullt bedömningen att räntan kan gå upp 3-5 % enheter. I fall man tar en lämplig korg med lån till dagens ränta och framtida höjning blir snittet kanske 1-2 % enheters höjning från dagens nivå.

Hur som helst; det viktigaste är att ni räknar med en höjning!

Lycka till!  :)

Helloj!

Konstigt att vara utan dator i flera månader :))

som information kan jag nämna att huset gick för 1.7 milj!!! Sanslöst. Fattar inte att han bjöd så mycket, med tanke på att allt sulle fixas.. Nävl.. Personligen hade jag hellre köpt huset " på vanligt sätt" för de pengarna, och lite till, om så hade behövts! :))

Tack i alla fall för alla era tips! Upskattat!

Tills nästa gång! :)

//m

Förvisso,

Men för 2 milj kan man köpa tiptop i det området. Räkna med att han köpte det för 1,7 milj, plus allt runtomkring som pantbrev, överlåtelse, allt vad det är, plus renovering för ca 300tkr, då är man uppe i samma summa. Visst man får ju det precis som man vill ha det, men man har ju liksom inte "tjänat" på det?

Det är ju olika, hur man tänker och prioriterar, givetvis... Vidare tror jag inte att värdet kommer gå så pass mycket högre än vad det ligge på idag. Dessa hus har legar runt samma pris i ca ett år nu...

hursomhelst, jag är glad för deras skull, och så länge de är nöjda så jag det med :)

Ha de gott!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.