Hej,
Jag tog bort gamla golvmattor för att kunna slipa golven. På ett ställe är några golvplankor nedtryckta nästan 15 mm mot intilliggande. De fjädrar inte ens när mina 85 kg hoppar pa dom, sa de verkar sitta fast.
kan man slipa den mot väggen längsgående plankan 15 mm?
eller
kan man bygga upp den nedtrycka plankorna på något sätt så att de hamnar i samma nivå? (Helst utan att förstöra...)

Hur kan man lösa det snyggast?
tack för tips!
Magnus

DSC_0116.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DSC_0117 (1).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kommer du under huset så går det att trycka dom rätt..
annars kan du fasa den längsgående brädan så blir kanten mjukare..
Eti..

Det är en våning upp, så i teorin kan man trycka underifrån om man gör ett hål i taket på våningen under. Lite för våldsamt för mig, så det får nog bli att fasa av den längsgående brädan

Skruva i en liten krok i brädan och dra uppåt. Frågan är väl om den skulle stanna på plats om/när du får upp det utan att du fyller på underifrån.
Hur är brädan fäst? Går det att få upp hela brädan?

Hej,
Jag lirkade bort den höga yttre plankan och kunde sen höja de andra. Hade exakt samma problem på landet när vi tog bort mattan. När yttre plankan var borta var det enkelt att höja allt till rätt nivå. Använd spikutdragare och peta loss allt som ligger mellan plankorna så borde det gå att lossa.

Den längsgående borde gå att ta bort, allt är ju spikat uppifrån. Förmodligen får man fler obehagliga överraskningar om man lossar på brädan. Allt man har försökt lossa hittills har varit väldigt vältorkat/sprött och nästan mer spik än bräda.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.