950 läst ·
8 svar
950 läst
8 svar
När använder man 45x45 c24 regel?
Till installationsskikt i en yttervägg t.ex.
Man bygger först en stomme av t.ex. 45x170 och plastar, sen sätter man dit en 45x45 för att få dit lite extra isolering och kunna dra elen i på rätt sida av plasten.
Men det går att använda till mycket annat med såklart
Man bygger först en stomme av t.ex. 45x170 och plastar, sen sätter man dit en 45x45 för att få dit lite extra isolering och kunna dra elen i på rätt sida av plasten.
Men det går att använda till mycket annat med såklart
Men när behövs en C24-klassad 45x45-regel?maah skrev:
En vägg av 45x45 skulle ju bli 70mm om man räknar 2xgips också. Funkar för en enkel skiljevägg eller så.
Jag har mestadels lättbetong-väggar hemma och snart ska jag sätta igen en dörr, så det blir nog 45x45 + gips där.
Jag har mestadels lättbetong-väggar hemma och snart ska jag sätta igen en dörr, så det blir nog 45x45 + gips där.
Inte alls ovanligt förr att man byggde väggar med 45x45. Tunna billiga väggar som sparar lite plats om det inte behöver vara något speciellt stabilt. Även med enkelgips funkar det hyfsat men är förstås klent.
Tittar du på ex Bauhaus ser du att dörrkarmar säljes i tjocklek 68, 93 och 118mm. Passandes reglar 45, 70 eller 95mm och enkelgips.
Tittar du på ex Bauhaus ser du att dörrkarmar säljes i tjocklek 68, 93 och 118mm. Passandes reglar 45, 70 eller 95mm och enkelgips.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Jag använder en vattenmantlad pelletskamin när elpriserna är höga.
Ved, Pellets, Flis -
Jordfelsbrytaren löser när jag använder spisen
Vitvaror -
När använder man snickerislip?
Färg, Måla & Tapetsera -
När använder man snickerislip?
Färg, Måla & Tapetsera -
Vattenmätaren snurrar när vi slår på trädgårdsslangen utan att vi använder den.
Vatten & Avlopp