Byggahus.se
Hej!

Vi tittar på olika husleverantörer och hamnade på bananskal inne på Norgeshus hemsida (https://www.norges-hus.se). Tycker det verkar intressant men det är svårt med allt i engelska termer. Undrar om någon har erfarenhet av den här leverantören?

BirgitS
Kan bara säga att de inte verkar veta mycket om svenska tillgänglighetskrav när man ser på deras planlösningar och på hur det ser ut på utsidan.

Finns ju så många olika modeller dem har där planlösningen och utsidan skiljer sig enormt? Menar du att dem inte skulle bli godkända när man söker ett bygglov för deras prefab hus?

BirgitS
M mltmlt skrev:
Finns ju så många olika modeller dem har där planlösningen och utsidan skiljer sig enormt? Menar du att dem inte skulle bli godkända när man söker ett bygglov för deras prefab hus?
Det var ett allmänt uttalande, jag hade förstås inte granskat varenda husförslag de har när jag skrev mitt inlägg. Är man intresserad av deras hus så får man läsa om tillgänglighetskraven och kolla själv vilka hustyper som uppfyller dem.

På två år så kan de dessutom ha lärt sig de svenska reglerna och anpassat husen efter det.

Välkommen till forumet!

Tack för svar och tack för välkommandet!

Kan du rekommendera något företag från baltikum som har bra priser och erfarenhet av projekt från sverige?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.