Hallå, har haft lite problem med avloppslukt i badrummet och tänkte att jag skulle undersöka vad jag tror är avloppsventilationen.. Då stöter jag på den här rackarn. Tänker att det ska vridas i motsols riktning så jag har försökt å bankat med en skruvmejsel och en hammare i den riktningen men det vill inte lossna så jag tänkte om ni hade några tips

Är det ens ett vridlock?

Avloppsventilationslock i badrum med spår av mejsel och hammarslag, omgivet av isoleringsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mer troligt att något vattenlås inte sitter ordentligt alt. har torkat ut. Använder ni badrummet? Vad finns för avlopp där? Handfat, dusch, badkar?

F falkn skrev:
Mer troligt att något vattenlås inte sitter ordentligt alt. har torkat ut. Använder ni badrummet? Vad finns för avlopp där? Handfat, dusch, badkar?
Jo i den andra tråden så kom vi fram till att det kan vara toaletten, Jag har bytt ut vattenlås i duschen och tätningen till handfatet och lukterna från dom 2 har nu försvunnit. Men det kan nog vara så att tätning till toan är dålig.. Vet inte om det går att spola lite vatten ner i röret där, hade funderat på att typ göra det och sen byta tätningen till toan

Kan lika gärna skriva i den här tråden också att problemet jag hade berodde på tätningen till toan, den var obefintlig! Nu när jag har satt dit en tätning så har lukten försvunnit och vi har låtit avloppsventilationen vara

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.