Byggahus.se

Någon som testat Ryobi Cirkelsåg (Borstlös) R18CS7-0?

1. RmK_71
    Medlem Nivå 2
    Jag funderade lite på om jag skulle utöka mitt Ryobi sortiment med lite fler verktyg eller om jag skulle skaffa tex Makita, DeWalt eller Blå Bosch för de mer kraftfulla verktygen. Har redan en del Ryobi (skruvdragare, dyckertpistol, fräs, limpistol,dammsugare mm) samt även blåa Bosch 12V systemet.

Det är ju dumt att ha massa olika batterisystem. Men det stora frågan är. Skall man ge sig på cirkelsågen. Eller är det bättre att skaffa en sänksåg ifrån Makita eller Bosch. Kommer ha den mest till att grovkapa plyfa och OSB.

2. A
    Medlem · Nivå 8
    Jag har tyvärr en sådan. Den är lätt och smidig att arbeta med. Men kraft och batteritid är usel.
    Funkar skapligt till ett par OSB-skivor eller plyfa. Vanliga brädor går inget vidare. Enligt min erfarenhet är det
    bättre batterikapacitet i Bosch 1,5 Ah, än i Ryobi 4 Ah.

3. H
    Medlem Nivå 6
    Den saknar klyvkniv, och har inte heller motorbroms, Sulan är mjuk plåt. Egentligen är det en såg som ska kosta mycket mindre. Det år dock bra att ha en battericirkel men jag föreslår att du går ner i modell till deras 165mm (150mm) tar inte 45 grader på 90.

Sänksåg ska du förstås ha också!

4. RmK_71
    Medlem Nivå 2
    Aha. Då får det bli ett annat märke än Ryobi orkar inte med rappel.

Fast klyvkniv är det väl extremt få cirkelsågar som har nuförtiden? Kollar främst på Makita och blå Bosch.

5. RmK_71
    Medlem Nivå 2
    Usch. Då blir det ingen sådan.

6. Tss
    Medlem · Nivå 8
    Har själv ryobi maskiner som funkat kanon med hyfsad kvalite,just cirkelsågen var jag nyligen på jula och kollade på,såg otroligt plastig och klent utformad ut,avfärdade den inom 10sekunder:crysmile:(y)

7. RmK_71
    Medlem Nivå 2
    Speciellt inte för 1900:- Är nöjd med mina Ryobi med. Speciellt de borstlösa. DD5 skruvdragaren är trevligt även PD7 (om än lite tung) samt slagskruvdragaren IDBL.