Byggahus.se

Någon som kan tidsåtgång? Rimlig prisnivå för delar av badrum?

1. nzsc
    Medlem Nivå 13
    • Montering av fördelarskåp 5KV/3VV
    • Dragning av dolda pex-rör i vägg till dusch, tvättställ, toalettstol, handdusch, tvättmaskin; totalt ca 20 m
    • Läggning av avlopp till tvättmaskin; totalt ca 1-2 m
    • Montering av golvbrunn, Unidrain
    • Montering av inbyggnadscistern, Geberit
    • Montering av duschhörn med vikbara dörrar, tvättställ, vägghängd toalettstol, vattenburen handdukstork, handdusch, tvättmaskin, blandare, krokar, hållare

• Bilning för avlopp till tvättmaskin; ca 1-2 m
    • Gjutning
    • Montering av tätskikt
    • Igenbyggnad av wc-cistern
    • Kakling väggar 60x60 cm plattor; ca 19,7 kvm
    • Golvläggning klinker 60x60 cm plattor; ca 4,3 kvm
    • Montering av tätskikt+kakling av 2 st nischer 600x300 mm
    • Fogning och silikon

Allting annat är färdigt. Med andra ord, hela badrummet är utrivet, bilning är genomförd förutom för tvättmaskin. Flytspackling, uppbyggnad av nya väggar, nischer, regling, spackling, m.m. Allting är förberett.

Arbetskostnad för ovannämnda punkter landar på 44 355 kr.
    Materialkostnad
    för ovannämnda punkter landar på 22 331 kr.
    Låter detta rimligt?

Någon mer kunnig och insatt i branschen får mer än gärna fylla i tidsåtgången för de ovannämnda punkter. Arvode 600 kr/tim inkl. moms ger att de ovannämnda punkter avser 74 timmars arbete. Låter detta rimligt?

2. Krilleman
    Husägare · Nivå 25
    Har företaget/företagen alla behörigheter som är inblandat i det hela?

Jag tycker det var ett bra pris för det du specificerar!

• Laddar…
  3. nzsc
    Medlem Nivå 13
    Gläder mig att få höra detta naturligtvis, men då måste jag också fråga dig vad det är som får dig att tycka det? Lägg märke till att det inte avser hela badrummet. En del är redan gjort, så i princip allting är ju redan förberett för firman. Det de ska utföra framgår av ovanstående arbetsbeskrivning.

Firman är behörig enligt Säker Vatten samt BKR. Inget fuffens med dem, seriöst företag som har funnits länge med andra ord.

4. Andreas_kalmar
    Renoverare · Nivå 11
    Tycker det verkar rimligt iallafall tiden

• Laddar…