Funderar antingen på lådor 80cm eller 60cm breda underskåp, med dörrar och utdraglådor bakom.
Men nu till min fråga; hur trött blir man på att först öppna en dörr och sedan dra ut en låda, det blir som dubbla moment...Och då gäller det samtliga underskåp.

Någon som har detta som kan säga bu eller bä?

Är samma lösning som det inte allt för sällan är i skafferier, dörr och lådor bakom.
Har själv utdragbara lådor i några skåp och det fungerar mycket bra. Inredningen blir nästan som i ett gammalt hederligt skåp med hyllplan, men det är mycket lättare att nå bakomvarande föremål.

Ska jag rangordna smidigheten i de olika skåpskombinationerna så får det bli:

1. Lådor med egen front
(tätt följt av)
2. Skåp med utdragbara lådor
3. Skåp med hyllplan

Det är lika krångligt som skåp med hyllplan fast med den överlägsna grejen att du kan dra ut hela hyllan. Så ser jag på dessa lådor och var väldigt nöjd med det i förra köket, nu har vi flyttat men nästa år när köket skall renoveras så kan du skriva upp att det kommer in där med.

Fungerar det att ha alla skåp med dörr och lådor bakom tro? Kan man förvara bestick i dessa lådor och då syftar jag främst på Ikeas skåp och inredningslösningar? Samt att det fungerar för allt annat man har i ett kök...kastruller, torrvaror, tallrikar, glas, burkar, knivar, redskap osv osv Något som fungerar sämre att förvara med denna typ av skåp?

Jag har både och. Tycker att skåpet med dörr och lådor funkar bra men skulle inte vilja ha samtliga skåp av denna typ - för min del räcker det med bara ett sådant. Precis som EmMi blir det ändå dubbla moment. Detta skåp är bra att packa i och man kan variera lådornas höjd vilket inte går med vanlig lådhurts.

Vi har både lådor med egen front och ett skafferiskåp med dörr och utdragbara lådor.
Jag tycker lådorna med egen front vinner med stor marginal eftersom man kommer åt från alla sidor - skåpsdörren är ju alltid i vägen på en sida och det är även lätt att göra skrapmärken på dörrens insida om den inte är öppnad helt när man börjar dra ut lådan.

Lådor av all de slag är att föredra framför hyllplan, dock finns det ett mellan alternativ. man kan fästa dörren på ett bänkskåp i en eller fler invändiga lådor och då följer de med dörren ut, resterande lådor kan man sen dra ut separat. Kan vara en bra lösning i vissa skåp, beroende på vad man skall förvara.

Bestickslådan är en sån som man öppnar så pass frekvent att jag nog har den som separat låda.
Men resten kan man gott slänga in i ett sådant skåp om man gillar en stor lucka/dörr istället för flera mindre.

Jag röstar på gammaldags lådor med separata fronter. Att öppna stora luckan för att sedan dra ut den låda jag behöver är skit. Jag kommer att byta de två skåp som jag så smart försökte fixa till lite modernt... Varför göra saker svårare än de är...?

Nu har jag testat ett sånt skåp, med lucka och lådor bakom. Det blir såna rakt igenom! Det blir två drag för att få ut lådan och ett för att stänga...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.