Vi behöver ev. göra en speciallösning och sätta täckskivor på 1,4 cm istället för Distanslister på 2 cm mellan bänkskåp väggskåp pga nyttja bänkytan på bästa sätt. Nån annan som satt täckskivor istället för Distanslister i sitt kök och har bild på detta? Är rädd att det ska se för fjuttigt ut med 1,4 cm mellan. Man gör ju detta för att det ska se platsbyggd ut, men får ju inte se fjuttigt ut, då kan vi lika gärna vara utan och sätta stommarna direkt bredvid varandra istället.

Walle85
Är det distanserna (täckskivor) så som vi har som du syftar på? Dessa är 16 mm breda.
Köksskåp med kaffemaskin, hyllor med muggar och kannor, trämönstrat golv, kylskåp med magnetbokstäver, inomhusbelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit köksinredning, lådor med svarta handtag, matvaror ovanpå, marmormönstrad vägg i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Walle85 Walle85 skrev:
Är det distanserna (täckskivor) så som vi har som du syftar på? Dessa är 16 mm breda.
[bild] [bild]
precis! Men ni har bara att dem längst ut eller?

Våra mellanskivor är 13mm, jag tycker inte det ser smått ut. Vi har skivor både mellan stommarna och på ändarna.

A
Så länge det inte är ngn shakerkök etc, är det väl inget fel med tunna skivor. Smäckert och elegant.

mowatom skrev:
Så länge det inte är ngn shakerkök etc, är det väl inget fel med tunna skivor. Smäckert och elegant.
Tänker mig nåt enligt bild, men med Distanslister emellan, är väl en form av shakerkök det där?

• Skandinavisk köksdesign, grå skåp, vit kakel, trädetaljer, matbord, blommor, levande ljus, hemtrevlig atmosfär.
    Skapa konto
zarkov zarkov skrev:
Våra mellanskivor är 13mm, jag tycker inte det ser smått ut. Vi har skivor både mellan stommarna och på ändarna.
har du lust att skicka bild?

A
J Jhnaa skrev:
Tänker mig nåt enligt bild, men med Distanslister emellan, är väl en form av shakerkök det där?
Det fungerar där också, även om jag själv föredrar bredare. Går det inte att ha bredare så går det inte, då tycker jag att det är vackrare med en inramning oavsett.

J Jhnaa skrev:
Javisst, så fort jag har röjt på köksbänken! ;)

J Jhnaa skrev:
Modernt kök med grå skåp, bänkskiva, och olika köksapparater, under skåpsbelysning.
Skapa konto

S
Med shakerkök brukar man avse stommar med innanförliggande luckor och lådor. Det blir då ”lister” mellan lådfronterna och inte bara mellan stommarna.

• Gilla
1
  • Laddar…
Walle85
J Jhnaa skrev:
precis! Men ni har bara att dem längst ut eller?
Yes, varje gavel har samt mot högskåpet, i övrigt så sitter alla stommar direkt efter varandra.

Walle85
Modernt kök, vita skåp, marmormönstrad stänkskydd och bänkskiva, inbyggd spis, diskho, färsk frukt.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.