Har loosat modularkabeln till min Evodry PD (manöverpanelen). Står på deras hemsida att det är en korsad RJ9-kabel. I min värld borde den gå beställa för ett par tjugor istället för att betala 400kr från dom. Någon som har koll på hur sådana modularkablar funkar? Brukar dom vara korsade för tex telefoner eller är den lite special? Skulle ju kunna pressa själv om man bara hade kopplingsschemat på den typ :)

Det verkar vara lite special, iallafall om jag kollar på olika 4-poliga telefonkablar. Att korsa brukar man göra när man skall direktkoppla enheter som skall kommunicera mellan varandra som panel till enheten och vice versa. Annars går informationen upp/ner på samma tråd. Jag hittar inget vettigt på nätet, men kanske är 1,2 korsade med 3,4 ? Omöjligt att veta. Vi köpte av dom när vi köpte en längre för att dra ned och ha panelen en våning under (har vår Evodry på vinden).
De var snabba att svara på frågor, så testa att be om kopplingsschemat och säg att du skall dra i trånga rör och vill montera kontakten efteråt?

• Gilla
maverik
  • Laddar…
E emjeysimone skrev:
Det verkar vara lite special, iallafall om jag kollar på olika 4-poliga telefonkablar. Att korsa brukar man göra när man skall direktkoppla enheter som skall kommunicera mellan varandra som panel till enheten och vice versa. Annars går informationen upp/ner på samma tråd. Jag hittar inget vettigt på nätet, men kanske är 1,2 korsade med 3,4 ? Omöjligt att veta. Vi köpte av dom när vi köpte en längre för att dra ned och ha panelen en våning under (har vår Evodry på vinden).
De var snabba att svara på frågor, så testa att be om kopplingsschemat och säg att du skall dra i trånga rör och vill montera kontakten efteråt?
Ska också ha min på vinden. Men var den inte 15m den du fick med? Räckte inte den? Isf kanske du har en 15m att sälja? ;)
Men håller med om att dom varit grymma på support när man kontaktat dom så kan absolut kika.

Hej,

Det är inte en vanlig RJ kabel som till telefon. Jag har en gång i tiden testat och det fungerade inte. Sålde tusentals Acetec sorptionsavfuktare och köpte in kablar från dem. Inlägget är inte så hjälpsamt, av den anledningen, men vanlig telekabel är det inte.

Mvh Jerker Andersson

• Gilla
maverik
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.