2 208 läst ·
18 svar
2k läst
18 svar
Någon asbest risk? Konstig isolering innertak. Massa naturmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ingen kan säga vad som finns eller inte i det där skitet.
Oavsett vad så hade jag tagit bort det så fort som möjligt och ersatt med korrekt isolering. Risken är att det inte isolerar tillräckligt och att byta ut det kan betala sig själv på en månad eller två.
Mask hade jag använt för det kan finnas vad som i det där.
Oavsett vad så hade jag tagit bort det så fort som möjligt och ersatt med korrekt isolering. Risken är att det inte isolerar tillräckligt och att byta ut det kan betala sig själv på en månad eller två.
Topp!Dr Benz skrev:
Ingen kan säga vad som finns eller inte i det där skitet.
Köper ett 15 pack FFP3 masker från biltema. Nog en vettig investering
Isolering borde vara lugnt. Är boyta över, behöver nog inte ens isoleras.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 610 inlägg
"Byggmästarblandningen" kan innehålla vad som helst. Jag hittade asbest I vårt hus i form av synliga restbitar av asbestpapp som använts för att isolera mellan skorsten och brädinklädnad.
Man kan väl säga att det är mer eller mindre troligt beroende på hur blandningen ser ut.
Man kan väl säga att det är mer eller mindre troligt beroende på hur blandningen ser ut.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 610 inlägg
Är ju klassad enligt samma krav, borde väl vara samma sak?imported_Benno skrev:
Tror klassningen helt byggs på micron storlek av filter, dvs antingen funkar de eller så funkar de inte. Men jag kanske har fel där?