Hejsan,

Jag håller på och ska näta in en balkong då jag ska adoptera katt och katthemmet sätter detta som krav. Jag har kikat runt på internet efter olika tillvägagångssätt men inte hittar något som riktigt funkar för min situation.

Jag kan ej borra i väggarna nätfästen.

Min balkong har en ojämn takhöjd, som diffar mellan 265 och 275 cm. På grund av detta känns det onödigt krångligt att bygga träramar.

Jag såg andra som satt stolpar de lyckats spänna mellan golv och tak vilket jag tyckte verkade smidigt, kruxet är bara att hitta stolpar som är tillräckligt långa. Jag hittade stolpar på Jula i längder där två stolpar räcker, men för att det ska funka behöver jag något att spänna mellan stolparna för att det skall bli stabilt. En slangklämma känns lite för klent, finns det någon annan lämplig sak man kan använda sig av som jag inte känner till?

Eller är det någon av er som är lite mer byggvana som har en enklare/bättre lösning som en inte superhändig person kan ro i land?

Tack på förhand!

Det du kallar stolpar kan lika gärna vara en 45x45 regel. Finns i längder upp till 5 meter på de flesta bygghandlare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.