Byggahus.se

När man hyr in folk som ska göra jobbet!

1. M
    Medlem · Kronoberg · 121 inlägg

malarmaster

Medlem
    Varför vägrar kunden betala? under alla mina år har jag aldrig råkat ut för det. Men kan ju bero på att man levererar ett bra jobb?

2. simpa96
    Medlem · 69 inlägg

simpa96

Medlem
    Pratade inte om något jobb för 15k heller

3. M
    Medlem · Västra Götaland · 43 inlägg

mahus

Medlem
    Jag hoppas att du fick det billigt för här har vi en målare som sparat in på det mesta. Inte bara att de skippat arbetet med skyddspapp, tejp och täckplast på övriga inventarier. Det verkar också vara snålt med arbetstimmar på förarbete så som spackling och slipning av väggar, hetsade torktider (ser ut som att målningen av det andra lagret gjorts innan första var torrt vilken gjort att första lagret släppt?) och sen uppsnabbat med lite extra tjockt lager färg på vissa ställen (så att färgen krackelerat). Sen slänger han ihop sina verktyg och lämnar en j*vla oreda efter sig.

Det hela får mig att fundera på hur mycket andra missbedömningar denna målare gjort. Hur ”felberäknad” är materialåtgången, restidsersättningen, raster och arbetstider. Hurdan är färgkvalitén, hur mycket fifflar och myglar man mer med företaget när man inte tar sitt arbete seriöst? :thinking:

4. Mikael_L
    Medlem · 39 738 inlägg
    Ja det är ju bättre, och mer professionellt, ifall hantverkaren är övertydlig. Det är ju inte kul för en kund att behöva fråga och/eller påpeka sånt som känns som självklarheter.

Och skriver hantverkaren in alla olika små delmoment redan i offerten, så ser den ju sen mer prisvärd ut (psykologi, psykologi), så jag tycker du är på helt rätt spår med dina tankar.

5. Borgir
    Medlem · 20 inlägg

Borgir

Medlem

• Laddar…
  6. L
    Medlem · 227 inlägg

Lucif3r

Medlem
    Well... T om Mr. Bean hade vett nog att täcka över det som inte skulle målas :p

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.